Till Elorias hemsida

Tala är silver- tiga har någon redan snott...

Slå dig ner, ropa på värden och låt munlädret ljuda!

Inläggav sharon » tis 24.3.2009 14:36

Smarta små söta människor. Däremot kan det ju vara svårt att hitta dokumentärer (om man bor i fel land, inte laddar ner och bara har tillgång till skolbibliotek, hejhej). Hissa är ändå konkretare mindre flummigt och lätt att lättare sig in på än filosofi (där man bara har sig själv att föra diskussioner med) och psykologi (nåjaa, går någorlunda bra om man lär sig att tänka).
För mitt inre öga ser jag skogens stammar höga vid den plats som för mig kan kallas hem.
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

Inläggav sharon » tis 24.3.2009 14:45

För övrigt konstaterade jag och skojsamma saker om Eloria igår. Om man räknar att Eloria är 30 medlemmar, så befinner sig 3 % i Jakobstad och 3 % Utomlands i år. Sedan orkade vi inte räkna mera men med tanke på att Elorias centrum ska kallas Vasa så är det ganska intressant. Borde ju räkna med t.ex. Åbo också.

Noteras bör att vi räknade mindre aktiva medlemmar också, vilket får det där 30 stycken tidigare att inte helt stämma. Eh, flum. Isåfall det kanske borde bli 60 personer (om man ser på forumets registrerade människor) och 1,5 % på vardera nämnda ställe. Men, det är fortfarade en del människor. Återkommer med nogrannare beräkningar när vi har tillräckligt litet annat att tänka på. Hurra för statistik nörderi!
För mitt inre öga ser jag skogens stammar höga vid den plats som för mig kan kallas hem.
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

Inläggav Miyo » tis 24.3.2009 18:53

Faktum är att Eloria har exakt 30 medlemmar för närvarande. 30 % av dessa finns i Jakobstad, med Kristinestad (½) och Nykarleby (1) inräknade. I Vasa finns 40 % av medlemmarna, så det är egentligen väldigt jämnt. Resten finns... bakom-takana. *mobbar*

Dock är ett ännu intressantare faktum att hela 30 % av elorianer är 1988 födda. Heja -88or! xD
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig

Inläggav jan » tis 24.3.2009 21:35

Bakom takana? nee alla vet ju att bergö e värden mittpunkt
Användarvisningsbild
jan
Präst
Präst

Inläggav sharon » ons 25.3.2009 15:41

Hahahahah, intressant med 88orna! Och minna, vart fan har du Kristinesstad i din mentala karta och vem är det? Ehhh... Kristinesstad är ju som söderut!

Nåneej, vi e no int alls bakom takana. Mellan Kristinesstad och Vasa skulle ju faktiskt Korsnäs bli geografiska centrum! =)
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

Inläggav sharon » ons 25.3.2009 15:48

Annars ska JAG, själv, ensam, totalt endast jag ordna ett mini lajv åt en bunt finskspråkiga 9-12 åringar, i slutet av maj. Tema: Gustav Vasa, Johan Hertig och tiderna där runt. Fastän de ska ännu få välja specifikare tema, vilket de vill ha. Slå det ni! Egentligen är det ju bara att anpassa ideerna till barnlajv. Översättningen är väl inte heller allt för svår när det finns människor som kan finska. Däremot att jag som SL ska fatta vad de säger under lajvet kan ju bli svårare eftersom det går på finska. Ja jävlar, det här blir nog bra ska ni se.
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

Inläggav Ileea » ons 25.3.2009 18:23

Plötsligt saknar jag sommar. Sommar som i värme och sol och vänner och kärlek och blöta nätter då man tältar i skogen och frostmorgnar i juni och lajv och massor med glass i roliga smaker och nattpromenader och torg med jordgubbsförsäljare och soliga stunder i det finaste sällskap på Frihetsstatyn och dyra telefonräkningar och lugna vatten och nakenbad och myggor och ljus och pocketböcker och solglasögon och mera glass och bara fötter mot grus och fotbollsskor och milda regnskurar och rosa skymningshimmel och att åka mopo sent om kvällen och skitiga fotsulor och gröt med bär och linneklänning och sandaler och doften av mommos nystekta spenatplättar.
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare

Inläggav Alikai » ons 25.3.2009 18:48

Yay, tänkte köpa några coola pinsar från www.genrewear.fi ända tills jag jämförde innehållet av min plånbok med priset på 5 valfria pinsar... 5.80€ för lite... MEN jag ska på teater-resa från skolan... Pengarna dit -mat borde väl räcka till pinsarna (jag vet, jag flummar närmast med mig själv vid dethär laget)... Det vill säga om det inte blir mer manga eller anime då jag är i Vaasa...

Läsern också Orange Planet för tillfället som är en shoujo-manga, därifrån extra energi-kick = extra flummighet...
Welcome to my Realm of Madness! Have some tea and try not to choke on the cupcakes.
Användarvisningsbild
Alikai
Biskop
Biskop

Inläggav sharon » ons 25.3.2009 19:39

Åh, Sandra! Du får mig att nästan, bara nästan sakna sommaren. Just nu är jag nöjd med onsdagen som den är, även om den innehöll både sol och störtregn om vart annat. Även om det innebär att jag har två stora prov de två kommande dagarna och jag inte börjat läsa ännu.

Men jag, lilla förvirrade vilsepluggade urskiljade varelse. Jag överlever, för man kan ju inte annat när man går hög på kaffe och choklad. Och vårkänslor. Och vissa människor, är så mycket finare utan hårband. Och jag bara önskar att det aldrig blir 11 juni.
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

Inläggav Darulf » ons 25.3.2009 21:32

Skulle själv bli synnerligen upprörd ifall jag kände doften av mommo som står och steker spenatplättar. Faktum är att det skulle vara en gastkramande upplevelse, eftersom min mommo inte levat på många år... :|

Bry er inte om mig, börjar bli passligt abstrakt där jag sitter. Och det är bara början på natten ännu.
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel

Inläggav Miyo » ons 25.3.2009 21:38

Jag skriver/säger alltför ofta Kristinestad när jag menar Kronoby (och andra vägen om), det är en liten neuros jag har. x|

Troligtvis för att jag har hemskt lite erfarenheter av bådadera och för att Vasa (i mitt huvud åtminstone) är geografisk mittpunkt för dem och jag alltid missar vilken ligger i söder och vilken i norr, om jag inte tänker efter ordentligt först.

Har nån annan några kuliga minnesproblem el.dyl. att berätta om?
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig

Inläggav jan » ons 25.3.2009 22:20

minnes problem? hmmm... neee men jätte dåligt minne :D kan de ses som ett problem?
Användarvisningsbild
jan
Präst
Präst

Inläggav jan » ons 25.3.2009 22:24

såg dessutom idag att stuts kött är billigare än gris inre filé, om nån vill veta
Användarvisningsbild
jan
Präst
Präst

Inläggav kråkan » ons 25.3.2009 23:43

spännande:P
själv sitter jag och räknar på om det blir lajv på finsk mark i sommar
tror dock hatt det ska gå.Dock så vill jag ha ett jävligt bra lajv om jag ska betala 1700 kr för att komma och hälsa på er*flinar*.
nej skämt åt sido så har vi planer p åatt dyka upp i sommar och lajva med er vi gillar muminlajvare*säger det tyst för att erica inte ska höra det* och trevliga människor som gör bra lajv tycker vi om
och då är ävl eloria värld 1700 kr elelr vad säger ni?
kråkan
Råttjägare
Råttjägare

Inläggav sharon » tor 26.3.2009 11:06

Minna, okej. Jag ursäktar, jag tänkte lite det. Jag hade en tid när jag blandade på Uleåborg och Björneborg. Vet var båda ligger och visste helt klart vilken som var vilken men slutet av namnet gjorde det lätt att växla. Vad roligt att ni kanske är på väg! Jag gillar också Eloria muminlajvare i allmänhet. (Och jag tycker det är ett sött ord, muminlajvare.)

Tycka synd om Vicke, eller något liknande. Själv har jag bara min mormor kvar, och hennes mamma, och hennes moster. Så, eh, min mormors moster är en såndär tuff mommo som läser franska när hon är 80 år och flyttar över halva kanada för att kunna tala mera franska. Min mormors mor är likadan, fast i Finland då, på hennes 90 års kalas var hon inte ens stilla så länge att man fick ett normalt foto. Tjohej! Min mormor däremot verkar det inte funnits hyper energi kvar till. Man kunde ju tro att jag fått en släng gener därifrån. Sådär på tal om mommosar.
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

FöregåendeNästa

Återgå till Välkommen, lämna hjärnan i förmaket