[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - Tala är silver- tiga har någon redan snott...
Till Elorias hemsida

Tala är silver- tiga har någon redan snott...

Slå dig ner, ropa på värden och låt munlädret ljuda!

Inläggav Ileea » sön 30.11.2008 14:20

Vivi, alkoholfritt är bäst! Så går jag mot sig själv och presenterar här "vårt" glöggrecept -innehållandes alkohol. Får väl försvara mig med att jag själv inte smakat på den glöggen.

0,5 liter starksprit
10 gr kardemumma
10 gr nejlika
25 gr kanel (stänger)

300 gr socker
1,5 dl vatten

saft av ½ citron
2 flaskor rödvin

Blanda starkspriten och kryddorna. Låt stå i tre dagar. Sila sedan bort kryddorna. Koka upp vattnet och sockret, blanda i citronsaften och rödvinet. Blanda i den kryddade spriten. Avnjut rykande het.
Senast redigerad av Ileea sön 30.11.2008 19:01, redigerad totalt 1 gång.
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare

Inläggav Adaira » sön 30.11.2008 15:15

Det låter gott detdär! :) men en aning starkt kanske...?

Har äntligen blivit klar med julstädningen i HELA lägenheten 2:D (förutom under sängen 2<_< ). Känns fint! 2:wub:

GLAD LILLAJUL ÅT ALLA! (en dag i efterskott) 2:lol:

(*känner mig efterbliven... Hittade länken "fler smileys" i fredags... Har liksom inte märkt det före nu och har varit på forumet sen mars*)
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker

Inläggav Miyo » mån 1.12.2008 01:20

Så du börjar smiley-abuse oss genast då, Pia. :P

Lägenhetsstädning ja... min androgyna dammsugare hatar mig fortfarande... men nån dag... nån dag... åtminstone är det inte förfärligt råddigt här. :D

Och det är otroligt vad en adventljusstake och levande ljus kan göra åt stämningen! ^^

Bara två veckor kvar till Elorias julfest för övrigt... weeh!
(på onsdag lär närmare info droppa ner i e-postlådan, på forumet och på hemsidan!)
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig

Inläggav Darulf » mån 1.12.2008 14:50

Hur kan man förmå sig själv att skriva när man inte vill, ända ner i ryggraden? Suck. Med stor möda antar jag. Är någon här så klyftig att den kan lura sig själv?
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel

Inläggav Miyo » mån 1.12.2008 19:23

Jag vet åtminstone med mig själv att jag inte får ihop nånting ordentligt om jag inte har inspiration därtill. Det är enorm skillnad på kvaliteten i inspirerad text vs. oinspirerad. Det jag således försöker göra för att bli klar med arbeten i tid även om jag skulle bli inspirationslös är att börja fundera över det långt i förtid. En byggsten saknas dock från husgrunden: självdisciplin. Ergo, det blir alltför sällan som ovan nämnt...
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig

Inläggav sharon » mån 1.12.2008 23:14

Pia: bättre sent än aldrig angående smilisarna! :D och grattis till städningen, kanske också. Hihihih.

Minna: på tal om dammsugare ja, jag har inte ens sett en sådan i detta hus men jag vet att mamman i huset dammsugade mitt rum på höstlovet (även om jag sa att jag kunde göra det själv!). Angående ljusstakar, ja-a. Hurra, fick ett självständighetsljus på posten förra veckan och det står fint och prydsamt och väntar på lördag.

Vicke: Jag antar att detta är för att Sandra är så snäll att dela med sig av sina härliga recept att hon faktiskt övergår sina egna lagar.
För mitt inre öga ser jag skogens stammar höga vid den plats som för mig kan kallas hem.
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

Inläggav sharon » mån 1.12.2008 23:16

Självdisciplin ska jag sluta tala om. Det blir bara jobbigt med upprepande i längden. Jag har nyss gjort världens försenaste franska uppgift som jag är semi-nöjd med.

Sen tycker jag att jag städade mitt rum fint och fräsch i lördagst, på impulser. Det var både roligt medans och härligt efter att bo här. Sedan att det kommer random besök hit ibland som gör att man kanske borde ha rummet städat ifall de vill se in, är ju alltid den bästa frivilliga sättet att man vill städa. Och allt städnings diskussion börjar nästan bli det samma. Vad sägs om något annat random roligt ämne?
För mitt inre öga ser jag skogens stammar höga vid den plats som för mig kan kallas hem.
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

Inläggav sharon » ons 3.12.2008 14:59

Kollade just galleriet och bilder från the Haunting. OMG! Smarta människa som använde kameran inlajv! Faschineras mest av att komma på ideen att använda kameran inlajv i ett sådant lajv men också av de bra bilder som tagits.

Skulle själv inte tänkt på att använda kameran och som tur var så var inte min roll sådan heller för det skulle bara förstörd min roll till sharon (som tycker om att fota off).
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

Inläggav Miyo » ons 3.12.2008 15:48

Istället var det ju fint när du inte ville att vi skulle ha kameran på eftersom spöken avskyr elektronik. :)
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig

Inläggav Darulf » ons 3.12.2008 19:24

Spöken avskyr elektronik indeed. Vet du hur svårt det är att läsa en manual när man saknar fingrar? Lättare för en zombie, men då är å andra sidan finmotoriken och intelligensen åt h-vete.

På tal om det gillar jag skräckfilm. Funderar lite smått på hur skräcken har mycket göra med passionen... Det är oftast det finns heta schener innan det kommer till att börja ha ihjäl folk. Och det är alltid den attraktiva bimbon som dör först. OM det inte finns en färgad människa där förstås. Du kan vara säker på att knivar och mörkhyade dras till varandra som... kvinnor till choklad.
Men låt oss inte komma från ämnet. Det var bimbon det handlade om. Ingen gråter när bimbon dör... kanske det är frågan om use and abuse helt enkelt. Full cirkel liksom.

En annan full cirkel, som dock blivit uttänjd och dragen några bromssträck över med en fluglort bredvid, är HEROES-tecknet. Kul egentligen, skulle nog känna igen det nu var än jag såg det tror jag. Är det så att vi bara älskar symboler, eller hur är det? Skall man samlas runt något så är det nog en symbol. Gillar förresten vår logo. OM jag nu får säga det själv. :o
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel

Inläggav Miyo » ons 3.12.2008 19:56

Wee, telemani! Senast igår satt jag och beundrade Elorias fina logo. :D

Och herrigyyd, aldrig blir det slut på Eloria-saker att göra. Mina tangentslag idag på forumet, hemsidans editor och diverse textdokument som har att göra med eloria/lajv kan säkerligen räknas i de tiotals tusen...

I nåt mellanrum borde jag ha tid att läsa på tent också. Tiden räcker inte till, och ändå har jag inte varit på uni idag och kommer inte att fara resten av veckan heller - helt enkelt för att jag har überflunssa och kan knappt yttra ett ord. Hurra för min nya, långa nätsladd, som når enda till sängen! xD

*gulpar glögg - varm och spetsad*
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig

Inläggav sharon » tor 4.12.2008 18:46

Ja-a, jag var ju psykolog! Haha, kommer faktiskt inte själv ihåg att jag var anti-inlajv kamera utan funderade lite över det och eftersom jag inte kom fram till något lät jag mig ha varit neutral, vilket inte stämde.

Jag tycker om torsdagar nuförtiden, har jag insett. Idag är inget undantag, även om läxhögen envisas med att förbli lika stor hur mycket uppgifter jag än gör och nästa vecka är det prov för fem som gäller. Uschdå.

Men innan dess ska jag delta i festligheter. Imorgon blir det självständighetsfest där jag tydligen ska hjälpa till att servera drycker eller så, haha, önska mig lycka till. Kommer klanta mig enkelt. Fick idag veta att de tycker man ska ha klänning vilket jag inte tänker gå med på, helt. Räcker med klänning på balen som är på lördagen. Det ska bli intressant det med, och tja.. jag gillar inte allt för fina fester.

Har inte ens bestämt mig för vilken klänning jag ska ta, har två. Tar jag den ena måste jag ha samma på avslutningen vilket inte skadar mig men troligen de andra. Tar jag den andra är den knappast så fin som andra tycker. Fan, jag orkar inte bry mig. *Inser att jag gått i från ämnen totalt*

Symboler var det. Tja. Ja-a, vi måste nog ha en viss dragning till symboler tror jag. Precis som till köket. En symbol förenar väl människor och olika saker. Inte konstigt att man vill visa det då. För alla har väl (tyvärr?) ett behov att visa vad de är en bit av med.

Vår logo är fin. Så är det bara. Har min på min ryggsäck och de gånger jag ser själv att den är där är den väldigt fin.
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

Inläggav Miyo » tor 4.12.2008 19:21

Har två Eloria-halarmärken, för den första satte jag på ryggsäcken så jag blev ju "tvungen" att köpa en till för halaren! Den sitter på det synligaste stället jag kunde hitta, mitt på ena låret. :D
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig

Inläggav Darulf » tor 4.12.2008 20:09

Fasen, jag borde trycka mera grejer på min Eloria t-shirt. Men det är också en process...
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel

Inläggav sharon » tor 4.12.2008 21:09

Åh, ja skulle inte kunna vilja ha två märken, inte ens om jag hade en halare. Möjligtvis om jag gjorde en tskjorta. Åh, de vill jag göra!! Jag är ju jättefan av alla tskjortor. De expanderar av sig själv nuförtiden, vilket är synd för plånboken men men.. senaste var från Hard Rock cafe i Amsterdam ;D

På tal om självexpandering.. Jag hatar vår bykmaskin, endera är det fel på programmet eller på belgiska kläderna, allt har krympt!! och nu började mina älskade finlänska bandhuvtröjor också krympa :/
Användarvisningsbild
sharon
Adlig
Adlig

FöregåendeNästa

Återgå till Välkommen, lämna hjärnan i förmaket