av sharon » ons 5.11.2008 13:57
Sharon är tillbaka i belgien, sitter hemma och försöker sova eller annat vettigt man borde göra när man har feber. Känner mig lika malplacerad som Sandra gällande filmerna, häller i mig ännu lite ohjälpande finrexin och konstaterar att:
Vad är verklighet? Existerar ens verklighet? Är inte det människans egna påhitt om världen där hon befinner sig? Endast där hon själv är, är verkligt eftersom hon kan se det och därför tror på det. Detta eftersom det inte går att ständigt befinna sig i en fantasivärld. Skulle hon av någon orsak befinna sig där skulle detta vara den nya verkligheten eller denna persons verklighet; vilket skiljer sig från den allmänt accepterade och uppfattade verkligheten. Elller också skulle en ny slags verklighet framkomma, som människan förr eller senare skulle acceptera och kalla för den nya verkligheten. Kanske. Så, ja, man kan tala om verklighet, på ett eller annat vis, även om den uppfattas och är olika beroende på vem du frågar.
För mitt inre öga ser jag skogens stammar höga vid den plats som för mig kan kallas hem.