Jag kan eka Sannes svar nästan helt och hållet. Jag tyckte mig märka ett fall i intensiteten nån gång i mitten på andra scenens genomgångar. Kanske kunde man ha undvikit detta med färre omgångar, alltså färre tävlare? Systemet med två spelare mot varandra i varje scen fungerade ändå bra. Första och sista scenen var bra som koncept, men den andra var inte riktigt lika bra i mitt tycke. Jag upplevde det när jag såg på att den som spelade anklagad var i ett visst underläge, spelarna tvingades jobba mera för att arbeta upp sin ilska.
För något år sedan tror jag att det här lajvet hade gått mycket trögare, men nu har de flesta blivit bättre på att diskutera, alltså kunde sysselsätta sig under backstagepassen. Det kan ju hända att jag bara talar för mig själv.
Jag är lite of two minds angående backstagepassens mängd. Å ena sidan var det trevligt att kunna kommentera varandras spel genast efter scenerna, men å andra sidan tyckte jag det blev lite för många "reklampauser". Man kunde kanske ha klarat sig utan pauser mellan precis varje uppförande..?
Hur som helst är det toppen att pröva på annorlunda koncept emellanåt.
Den största fördelen som jag ser med korta och intensiva lajv är att de kräver mindre arbete och därmed kan man göra flera av dem. Mer lajv åt folket!