av Vivi » sön 13.2.2011 22:56
Har spenderat dagen med att käka med parenteserna och gå igenom allt vad jag äger och har som finns på vinden/källaren. Allt från skrumpna alvöron till drakhuvuden och gamla gymnasieböcker. Konstaterade att jag äger en hel del märkliga föremål som jag p.g.a denna hobby tycks oförmögen att göra mig av med. Vem annan sparar på små bitar linnetyg eller en random flätad pytteliten korg eller avklippta stycken av en gammal fårskinnsrock...
Hittade också föremål som gjorde mig glad. Mina hemmagjorda runbrickor, mormors sorgeduk i äkta svart siden från typ början av förra seklet (en sådan som kvinnorna förut hade på begravningar), min gamla struts (han heter Fred och blängde ilsket på mig för att jag övergivit honom på en kall och fuktig vind), min trangia (camping-mat ftw!!!) och en cd med videon från SÖU's minilajv på workshopen till FF 1:an. Det ni!!! Ska kolla om min gamla dator kan spela den (kommer att skratta ihjäl mig!!!) och sen kunde jag ge den vidare till arkivansvariga.
Uppdatering: Har nu kämpat med att försöka öppna film-fanskapet och insett att det är hopplöst. Min nya dator har ingen disk-station och min gamla mac är kan inte öppna den med de redan existerande programen och jag kan inte få ett enda nytt program nedladdat för att min OX version är för gammal. Kan av nån underlig anledning inte heller kopiera över .mpg filen till en minnepinne så jag kunde flytta över och kolla på filen i min nya dator...this sucks! Sparar skivan och ger över den till nån innom föreningen med bättre talanger och bättre datorer än jag.
Ännu en uppdatering: Haha, tittade just på den via min kämpis dator. Filmat inte bara från minilajvet utan också från själva workshopen. Kollade som snabbast bara igenom, ville inte se på allt med kämpisen som står bredvid och skrattar sanslöst åt sjuttonåriga jag (detta var alltså 2003) som sjabblar bort mig i renässansdanser. Myste åt att höra Maarit Varis och Axel Wigfors förklara att "lajv är lite som cowboy och indian-lekar" för en grupp storögda små blivande Elorianer och skrattade hysteriskt åt förkylningsmedicinen "som tas analt" som figurerade i minilajvet. Så SMÅ alla var... Emil, Emma, Cajsa, Linda, Rasmus, Robin, Maria och Anders (inte Karls utan Haldin)..och så den där tjejen jag glömt namnet på som spelade alv på FF1. Inser nu att nästan ingen av dem som var på workshopen finns kvar i föreningen. Synd på sätt och vis, vart har folket försvunnit??