Vi hade så sent som denna veckan en diskussion i värderingar och åsikter på ledarkursen. Summan av kardemumman är att "jag har alltid rätt". Hur mycket man än kan sitta och diskutera något så är tanken i bakhuvudet ändå "min åsikt är den rätta" vi funkar så. Sedan om man lyssnar och lär sig så visst kan man då byta åsikt, men bytet gör ju ändå att det är din åsikt som är den rätta, enligt dig.
Därför höll jag mig också för att skriva något för tråden är inte till för att föra en diskussion. Det är för alla att få skrika ut "Jag har rätt och min åsikt är det häääär!!!" Förutom Vivi och Nettie så kunde det finnas kanske tre andra inlägg som inte var uppbröstade stereotyper med personliga påhopp. Sedan tyckte jag också att det Vivi skrev var det jag själv tyckte så det kändes överflödigt att komma efter Nettie och Vivi och säga "Jag tycker oxå..." för då skulle det finnas en risk att diskussionen startade igen
Men visst är det nördigt! Och hysteriskt roligt! Jag menar, annars skulle vi inte göra det. Och det sägs ju alltid att Finland är 7-10 år efter sverige. Och i sverige börjar det ju vara lite som en del av kulturen.
Allt passar inte alla, men visst tycker jag synd om de som är för fega för att testa och istället står där och kastar glåpord över oss. De vet ju inte vad de missar de stackarna. *står med högburet huvud i min Visbyklänning och alvöron*