[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - WITNESS - Aktuellt
Till Elorias hemsida

WITNESS - Aktuellt

Diskussionsavdelning för föreningens lajv

Inläggav Shantina » mån 9.8.2010 09:58

O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig

Inläggav Darulf » mån 9.8.2010 12:17

Har nog för mig att det framkommit. Dels ur guiden, dels muntligen.

Oberoende så går det att läsa personlighet ur de texter som redan blivit skickade och ändringar i historierna är enbart för att det skall passa ihop. Och för många är det dessutom så att personlighetsdragen utkristalliseras i samband med skrivande av bakgrunden.

Alltså, allt som kommit in hittills har varit bueno! Spelledningen sköter resten.

För att få in av de som ännu inte skrivit, kan det funderas kring personlighet och karaktärsdrag, eftersom dessa är mera rakt på sak.
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel

Inläggav Chali84 » mån 9.8.2010 18:02

Spelledningen skulle be att samtliga spelare som skriver sina egna roller hädan efter skickar sina roller till BÅDA spelledarna! Tack! 8)
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig

Inläggav Darulf » mån 9.8.2010 22:04

Efter att spelledningen haft diskussioner under denna dag i Herrens år, har vi kommit fram till att i stora drag kommer Calle att koncentrera sig på att skriva rollerna, medan Vicke fokuserar på historia och den levande världen runtom.
Naturligtvis läser vi båda igenom alla roller etc.

För frågor och funderingar, så bör nämnas att Calle reser till Visby, vilket är behändigt för de andra som är där. Men för dem som är kvar i Finland så är Vicke tillgänglig för rollskapande one-on-one.

Lite flera texter skall skrivas och tillfogas rollerna. Det är frågan om allmänna "Vad hände egentligen?" och sedan lite om spelbarheten under kapitel VI.
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel

Inläggav Chali84 » mån 16.8.2010 19:25

Ett vidare meddelande till alla deltagare av Witness 6 - Med Blodad Tand:

Som det redan har nämnts så kommer lajvet att hållas i tre tidsperiorder: 1606 - 1852 och 2010. Sista delen kommer att spelas i real time, d.v.s. IN kommer det att vara den 21.8.2010. Detta kan vara bra för de flesta av er att veta, speciellt med tanke på kläder och dylikt. Ta alltså gärna med er bytes kläder till samtliga tre delar. I vissa fall går det säkert bra att använda samma kläder under första och andra delen (det finns alltid en risk att man dör under någon av de första delarna), men spelledningen vill ändå be ALLA att ta med sig 3 omgångar av kläder!

Preliminärt kommer vi att lajva över hela Vasa men närmare om exakta platser och tider kommer att meddelas om senare denna vecka! Tidmässigt kan i alla fall sägas att vi kommer att börja lajva senast kl. 18.00. Vi samlas på Kasernen kl. 15.00 för att påbörja förberedelserna!

Angående roller så kan meddelas att dessa kommer att finnas spelarna tillhanda senast på torsdag kväll/natt/när jag fått allting skrivet...

Till Vittnena: Notera att ni kommer att spela Vittnen i den sista delen, om inte annat har sagts så förbered er på det. Förbered er också på att kunna vara mobila och snabbt röra på er, så bekväma kläder är att föredra.
Vi kommer också att bordsrollspela ett antal timmar före själva lajvet. Det som kommer att bordsrollspelas är den direkta fortsättningen på senaste spelsession med Gullaxa som huvudgrej. Vi kommer att vara hemma hos mig och bordsrollspela detta fr.o.m. kl. 10.00 på morgonen på lördag. Vänligen meddela mig via PM, SMS, eller mail om ni kan eller inte kan delta!

Det var väl allt för närvarande. Ifall ni har frågor så står spelledningen till förfogande!

mvh

SL-Blodsugarna
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig

Inläggav Chali84 » tor 19.8.2010 08:39

Dubbelpost! Wohoo! :twisted:

För det första så skulle vi från spelledningen vela be att folk tar med sig bilar, i mån av möjlighet. Vi har en bil som kommer att användas som SL-bil, men utöver det så skulle vi behöva minst 4 andra bilar eftersom vi kommer att röra oss en hel del över Vasa. Så vi ber nu alla som kommer att ta bil till lajvet att skicka ett PM åt mig nu! Tack! 8)

Sedan till den andra saken. Spelplatser för lajvet. Vi vill dock påminna om att vi ändå kommer börja på Kasernen! Så alla skall komma dit till kl. 14.45 för förberedelser! :P

Spelplatserna kommer att se ut som följande:

1) 1606 kommer att spelas i skogen bakom Gamla Wasa ruiner.
2) 1852 kommer vi att befinna oss ute vid Brahe friluftsmuseum.
3) 2010 kommer vi att vara uppdelade till en början så att Vittnena + de som meddelas kommer att börja i närheten av sjukhuset, medan Monstrumen + de som meddelas kommer att fara tillbaka till Gamla Wasa ruiner.

Sedan till den tredje saken.

Spelledningen kommer på grund av praktiska omständigheter under lajvet att be om hjälp av spelarna och delegera uppgifter som kommer att måste genomföras utan spelledarna övervakning. Detta gäller främst förberedelserna för den sista delen vid ruinerna. Mera om detta kommer att diskuteras under förberedelserna.

Sedan som en sista sak så kan det meddelas att rollerna håller på att skrivas av undertecknad och jag siktar på att få så många roller som möjligt ut ikväll/inatt, så håll ett öga på era inkorgar.

Sådär allmänt kan väl ännu sägas att det kan vara bra för folk att vara inställda på att detta kommer att bli en LÅNG natt. Som väderprognoserna ser ut så har de dessutom lovat regn så i alla fall för den sista tidsåldern kan det vara bra att tänka på. Varma kläder rekommenderas!

Det var allt för närvarande. Vid frågor/klagomål/önskningar så vänligen kontakta spelledningen.

mvh

Era Blodsugande Spelledare
Senast redigerad av Chali84 tor 19.8.2010 10:51, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig

Inläggav Miyo » tor 19.8.2010 10:31

Måste fråga här var fänin Brahegården är nånstans? Den enda Brahegården jag kan googla fram ligger i Kristinestad!

Och jag kommer att ta bil som vanligt. Ingen Sara Anttila utan hennes bil. :P
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig

Inläggav Shantina » tor 19.8.2010 10:47

Några kommentarer:

1. Hur länge kommer vi att hålla på den här gången? Vi har nämligen börjat diskutera vem som åker vart när och det skulle vara bra att veta om vi är klara närmre 12 eller 3 på natten.

2. *skrattar* Frans kommer vara jätte arg, men han kommer inte att ha sin Volvo på lajvet. Mer än så kan jag inte säga å hans vägnar för tillfället :wink:

3. ... jag hade en grej till men den försvann när jag skrev de andra. Nåja, jag återkommer!
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig

Inläggav Chali84 » tor 19.8.2010 10:51

Minna: Var lite otydlig tidigare, men det är alltså fråga om Brahe friluftsmuseum.

Här är en länk till kartan av stället.

Tina: Närmare 3 på natten än 12. Vi diskuterade tidsschemat med Vicke lite igår och konstaterade att med alla mellanbriefingar och dylikt så kommer vi nog att hålla på ett tag.

Sådär allmänt kan väl ännu sägas att det kan vara bra för folk att vara inställda på att detta kommer att bli en LÅNG natt. Som väderprognoserna ser ut så har de dessutom lovat regn så i alla fall för den sista tidsåldern kan det vara bra att tänka på. Varma kläder rekommenderas!
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig

Inläggav Miyo » fre 20.8.2010 07:55

En fråga: Far vi tillbaka till Kasernen mellan etapperna? Att det inte bara är jag som antagit nåt... En bit nattmat kommer antagligen behövas senast i mellanrummet mellan 1852 och 2010. Man blir hungrig med århundradena.
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig

Inläggav Chali84 » fre 20.8.2010 09:47

Svar: Nej, tanken är inte att man far tillbaka till Kasernen mellan tidsperioderna för det skulle ta för mycket tid helt enkelt...

Detta förutsätter att man har mat med sig och ombyteskläder i bilen så att det skall gå så enkelt som möjligt att byta om mellan tidsperioderna. Detta kommer också att talas om på lördagen.

Debriefen kommer att hållas på kasernen efter den sista delen.
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig

Inläggav Shantina » fre 20.8.2010 10:15

*sitter och läser min witnessroll*

*flinar* Ja Calle, det är ju i alla fall lätt att se dina tillägg i rollen då min story går i "han/hon" form och du skriver dina stycken i "du" form. :P
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig

Inläggav Shantina » fre 20.8.2010 14:33

Dubbelpost!

Okej, egentligen vet jag inte säkert om detta är rätta plats för dethär. Men jag räknar med att ni flyttar mej till rätt ställe isf :wink:

Lite sista minuten, men har någon en kjol jag skulle kunna använda på 1600 talet? Har gått på loppis idag och man tycker ju att det inte skulle vara så svårt att hitta NÅGON svart/mörkare färg kjol... men jojjo. Helt omöjligt här i Jeppis. Ska jag vara ärlig så hittade jag INGEN kjol oberoende färg som skulle ha gått mej över knäna. Som tur är så har jag ju ännu imorgon på mej att gå i Vasa då ni andra bordsrollspelar. Men det skulle vara skönt att veta att allt inte hängde på det jag hittar där :)
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig

Inläggav Ileea » fre 20.8.2010 15:40

Jag har en mörklila sammetskjol som är nästan hellång på mig. Skulle den funka? Jag kan ge dig den imorgon då jag ändå ska låna ut andra saker till annat folk innan Witness.
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare

Inläggav Shantina » fre 20.8.2010 15:53

Skulle vara helt sjukt bra. Tack! ^^
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig