av Ileea » tor 21.1.2010 09:15
Lajv är bra. Jag drömde om lajv - igen. Här kommer då Sandras senaste dröm:
Det var ett stort medeltida lajv. Vår allas Ludde spelade Robin Hood och jag spelade hans fru. Eftersom Robin Hood var efterlyst så blev Robin Hood, jag och andra (bland annat Tina) till slut tillfångatagna av soldater, men då utförde vi lite magi och förflyttade oss i tid och rum till en Malatassaray-liknande värld där allt var lite som det var.
Där fanns det stora träd, en levande långtradare och en enorm vildoxe vid en pulkabacke. Alla nämnda kunde prata. Jag sprang sedan omkring och talade med dessa... varelser (medan Ludde försökte hitta någonstans där vi kunde bo) och där fanns ett väldigt självmordsbenäget träd med en dator invid roten, som endast kunde överleva om någon skrev in det ryska ordet för "påsk" i ett program på datorn inom utsatt tid. Jag letade då rätt på Jo, som studerade ryska (OFF-logik, någon?) och bad henne skriva in det rätta ordet på ryska. Vi hade då två minuter på oss och eftersom det var så svårt att hitta ryska bokstäver så höll tiden på att rinna ut. Jo ropade då triumferande att ordet "påsk" ju var ett sammansatt ord av två berömda operor, som hon tyvärr inte kom ihåg namnet på. I desperation skrev jag in "två operor" i programmet och hoppades på att trädet skulle förstå att vi försökte hjälpa det och ge oss lite mer tid.
Analysera det, ni!
Get your priorities quirky & queer.