T.I.M.E. stories - brädspelet
Postat: tor 21.7.2016 23:35
Vi var 4 som spelade T.I.M.E. stories hos Henriks idag 22.7.2016. Vi höll på i 5 timmar och det var en av de trevligaste brädspelsupplevelser jag någonsin varit med om. Spelet är 100 % co-op.
Om spelupplägget: Du spelar agenter för en tidsresande organisation. Agenterna skall utföra ett uppdrag, där de skickar sina sinnen till en annan tid och plats, för att ta över vissa karaktärers kroppar och förhindra en anomalitet, som hotar att ske. Uppdragen måste lösas på tid, eftersom agenternas sinnen drar sig tillbaka efter att tiden tar slut. Om man måste skickas tillbaka fler gånger, påverkar det din status i kommande uppdrag. Första uppdraget är ett asylum i 1920-talet.
Om reglerna: Regelboken ser diger ut, men det är egentligen inte något regeltungt spel alls. Snarare är det väldigt lätt när man väl förstår grundupplägget. Att sedan lära sig spela det så bra som möjligt är en annan femma, men under tiden har man hur roligt som helst.
Bedömning: JAG ÄLSKAR DETTA SPEL! Om du är en inlevelsefull bordsrollspelsälskande mysteriefantast och puzzle-lösare, kunde inget spel vara bättre anpassat för dig. Man kan ju ROLLSPELA detta spel! Det har alla element av taktik, spänning, humor och känsla som man kan önska. Och känslan av att ha lyckats spela igenom det med gruppen är underbar!
Det går inte att spela igenom samma uppdrag fler gånger, eftersom vi nu kan uppdraget, men vi väntar alla med spänning tills Keke (som äger spelet) har skaffat nya uppdrag (expansions) för oss att spela. Under tiden är jag/vi otroligt intresserade av hur det går för andra grupper som spelar igenom detta fantastiska spel, så att vi kan jämnföra. Så samla ihop 4 stycken hugade, reservera 5+ timmar, börja tidigt (ni vill inte vara fulla eller trötta när ni spelar detta) och immersera er i den väluttänkta storyn!
10/10 Time Units
MVH. Medlem av Team Taffel.
Om spelupplägget: Du spelar agenter för en tidsresande organisation. Agenterna skall utföra ett uppdrag, där de skickar sina sinnen till en annan tid och plats, för att ta över vissa karaktärers kroppar och förhindra en anomalitet, som hotar att ske. Uppdragen måste lösas på tid, eftersom agenternas sinnen drar sig tillbaka efter att tiden tar slut. Om man måste skickas tillbaka fler gånger, påverkar det din status i kommande uppdrag. Första uppdraget är ett asylum i 1920-talet.
Om reglerna: Regelboken ser diger ut, men det är egentligen inte något regeltungt spel alls. Snarare är det väldigt lätt när man väl förstår grundupplägget. Att sedan lära sig spela det så bra som möjligt är en annan femma, men under tiden har man hur roligt som helst.
Bedömning: JAG ÄLSKAR DETTA SPEL! Om du är en inlevelsefull bordsrollspelsälskande mysteriefantast och puzzle-lösare, kunde inget spel vara bättre anpassat för dig. Man kan ju ROLLSPELA detta spel! Det har alla element av taktik, spänning, humor och känsla som man kan önska. Och känslan av att ha lyckats spela igenom det med gruppen är underbar!
Det går inte att spela igenom samma uppdrag fler gånger, eftersom vi nu kan uppdraget, men vi väntar alla med spänning tills Keke (som äger spelet) har skaffat nya uppdrag (expansions) för oss att spela. Under tiden är jag/vi otroligt intresserade av hur det går för andra grupper som spelar igenom detta fantastiska spel, så att vi kan jämnföra. Så samla ihop 4 stycken hugade, reservera 5+ timmar, börja tidigt (ni vill inte vara fulla eller trötta när ni spelar detta) och immersera er i den väluttänkta storyn!
10/10 Time Units
MVH. Medlem av Team Taffel.