Till Elorias hemsida

Zombicide: Black Plague

Diskussionsavdelning för föreningens övriga verksamhet

Zombicide: Black Plague

Inläggav Darulf » fre 22.4.2016 11:57

Köpte ett nytt brädspel när jag senast var i Umeå. Det heter Zombicide och går ut på att ta sig in i olika scenarion (spelplanen byggs upp enligt quest-mönster) för att gemensamt försöka överleva zombiehordens frammarsch. Personligen drar jag paralleller till gamla goda heroquest i mångt och mycket.

Vet inte med er, men jag funderar genast när jag får tag i sådant här om det finns tilläggsdelar. Och det gör det naturligtvis, men de kostar både skjortan och ena byxbenet. Speciellt för stora enskilda monster verkar prislappen lite väl tilltagen då man bara får en (i och för sig löjligt vacker) figur och lite tilläggsregler.

Till sak: Är det någon av er som har Warhammerfigurer eller motsvarande (troll, varulv, minotaur, jätteråtta, f#n själv och hans mormor) som man kunde använda istället? Med lite omändringar kunde de säkert zombifieras och fungera för detta.
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Zombicide: Black Plague

Inläggav Darulf » fre 17.6.2016 14:01

Det börjar bli dags för ny drabbning. Finns det några modiga äventyrare ibland er där ute?
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Zombicide: Black Plague

Inläggav Hillstream » tor 23.6.2016 07:23

från 11 juli har jag semester så då finns de nog frivilliga men fram till dess har vi lite väl mycket nu.
Användarvisningsbild
Hillstream
Hantverkare
Hantverkare
 
Inlägg: 34
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:32
Ort: Bäckby


Återgå till Övrig verksamhet

cron