Till Elorias hemsida

Talko & Eloriadag 5-8.5

Diskussionsavdelning för föreningens övriga verksamhet

Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Kulla » mån 11.4.2016 17:21

Hejsan hoppsan!

Nu när det är sommar och solen lyser varm och gräset är (någorlunda) grönt så är det dags för att göra ett grundligt underhåll av sakerna som finns i förrådet. Styrelsen har bestämt att vi kommer att byta till ett mera ekonomiskt förråd i Oravais och i samband med detta kommer underhållet att ske.

Vi kommer att på torsdagen 5.5 från och med kl 10 att kuska sakerna från förrådet i Vasa (Vörågatan 2) till mitt föräldrahem i Oravais (Tallåsvägen 1). Där kommer vi efter maten ca kl 13 att underhålla alla saker som behöver kärlek och omvårdnad samt att färdigställa de boffersvärd och sköldar som vi gjorde förra eloriadagen. Det kommer här att bjudas på kaffe/te/saft och dopp. Till kvällen så kan man ta med något att grilla eller åka via ABC 200m bort och handla någon kvällsmat. Till kvällen utlovas det badtunna och bastu. Övernattningsmöjligheter finns till förfogande.

På fredagen den 6.5 kommer vi att fortsätta att underhålla de saker som ännu blev på hälft samt att föra alltig till det nya förrådet. Till kvällen så kommer vi att förflytta oss mot jakobstad till T-Fabriken (Tinas och Tobbis, Lillkärrvägen 8, Bäckby) var det har blivit utlovad möjlighet till bastu och spelmöjligheter av olika slag. Övernattningsmöjlighet finns även här.

På lördag 7.5 så kommer vi att gå på en vandring ut i skogen och grilla och ha olika aktiviteter. Till kvällen så kommer det att återigen att bli en spelkväll att se fram emot med olika spel och kanske någon turnering.

På söndag 8.5 så gör vi det vi tycker och så småningom börjar vi röra oss hemåt.

Att delta i detta spektakel är gratis och man är fri att komma och gå som man tycker.

Vad bör man ha med till detta spektakel?
Simkläder & handduk (och man vill bada i tunna)
Sköna kläder, vi kommer att arbeta på tor-fre och på lör så går vi ut i skogen
Gärna något spel om man vill
Mat, det kommer som sagt att bjudas på kaffe/te/saft och dopp och kanske någon korv, men att föreningen står inte för maten. Det finns dock kokmöjligheter på alla ställen.
Sovsaker

Om det finns förslag på något som ni tycker att vi borde ordna på fre-sön så är det bara att ta kontakt!
Så tveka inte att delta!!
Until next time play more games
Användarvisningsbild
Kulla
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 155
Blev medlem: lör 5.11.2011 22:14
Ort: Umeå

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Darulf » tis 12.4.2016 08:26

Har arbetsgruppen gjort förteckning av allt som behövs för framgångsrikt underhåll av föreningens grejer? (Sandpapper, olja, symaskin, etc.) Hur mycket och vad vi hinner göra beror mycket på hur många vi är, skulle jag säga.

Ska du och jag Conny göra en lov via gamla lagret och se efter vad allt som behöver göras?

I övrigt kan jag meddela att jag sannolikt kommer alla dagarna! Good times!
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Kulla » tis 12.4.2016 09:15

Jo vi behöver nog köra en vända via lagret och se vad/hyr mycket som finns där, vad behöver göras och vad vi behöver för att göra det.
Until next time play more games
Användarvisningsbild
Kulla
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 155
Blev medlem: lör 5.11.2011 22:14
Ort: Umeå

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Darulf » tis 12.4.2016 10:43

Hörrni! Om vi är duktiga och så, så får vi både boffervapen och sköldar klara....

Tänker ni vad jag tänker?

:twisted:
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav meamela » tis 12.4.2016 13:31

Det blir säker jättebra.
Men Conny, hur är det tänkt med det faktum att mitt i allt det här har vi styrelsemöte på lördagen hemma hos mig i Oravais när programmet den dagen är i Jeppisområdet? Eller har jag uppfattat något fel?
meamela
Knekt
Knekt
 
Inlägg: 98
Blev medlem: tis 26.2.2013 17:59
Ort: Oravais

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Miyo » tis 12.4.2016 21:04

Det här låter roligt. Jag vet dock redan att jag har en presentation på torsdag, så jag kommer inte att kunna komma helt från början. Jag joinar er i Årvas nån gång under eftermiddan. Sen måste jag se om jag orkar med så många dagars aktivitet, men vi ser.

Det sku vara bra att på förhand få reda på om det finns nå verktyg eller sånt som man som deltagare kan ta med för att underlätta arbetet. Jag kan åtminstone dra med min Dremel, då den kan vara bra för allt möjligt petjobb.

Hörni, vi borde verkligen få bättre låddor för lerservisen. Varje gång den flyttas går nånting sönder, och den transporterar just nu onödigt mycket luft (mellanrum, cylinderformade byttor). Fyrkantiga boxar med urgröpt styrox i lager sku både skydda servisen bättre och göra den mer flyttvänlig.

Är det tänkt att vi ska talkoa utomhus? Vad gör vi vid dåligt väder?
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Kulla » fre 15.4.2016 15:09

Bra med frågor Minna. Vi som ordnar talkot tänker se till att allt som behövs finns på plats, men ta gärna med din dremel :)

Styrelsen än mycket medveten om att det borde skaffa hållbara lådor inte bara för servicen utan för mycket annat också. Vi har hittat lådor som skulle vara bra men vi hann dock inte handla innan vi fick meddelandet från kulturfonden att vi inte får något understöd. Så nu försöker styrelsen att vara lite sparsam med sina utgifter utan att förstöra verksamheten.

Jo det är tänkt att vi skall talkoa utomhus. Jag måste se närmare datumet vad det utlovas för väder. Vi borde möjligen kunna talkoa inomhus om så behövs i mitt barnahem så som i köket och garaget. Men vi hoppas såklart på bra väder!
Until next time play more games
Användarvisningsbild
Kulla
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 155
Blev medlem: lör 5.11.2011 22:14
Ort: Umeå

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Darulf » mån 18.4.2016 07:24

Regnar det så slår vi väl bara upp paviljongen? Kan väl inte vara så svårt? Fast det kan ju förstås vara kallt och så.

Lite bord att arbeta på skulle nog uppskattas. Har du Conny där något man kunde bära ut för detta ändamål?

Som jag förstod saken har vi inhandlat lite lådor nu. Återstår att se vad vi beslutar skall finnas i dem, men servicen ligger förstås nära till hands...
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Darulf » mån 18.4.2016 14:57

Inte är väl 6.5 en ledig dag? Torsdagen är röd jo, men fredagen är väl normal?
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav meamela » mån 18.4.2016 17:11

Fredagen är normal, ja. Men åtminstone jag är ledig från skolan ändå.
meamela
Knekt
Knekt
 
Inlägg: 98
Blev medlem: tis 26.2.2013 17:59
Ort: Oravais

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Darulf » mån 18.4.2016 21:18

Jo, fick bekräftat att jag arbetar då som vanligt. Betyder att jag kan delta i evenemangen endast efter jobbet (och hem och mata katten och så emellanåt).
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Shantina » ons 20.4.2016 05:23

Normal fredag jo, men vissa arbetsplatser tar pakkoloma den dagen. Själv jobbar jag mån-ons så berörs inte av varken röda dagen eller benämning på fredag.
Kommer ha barnen med mig, men ska nu tro att jag kan få nått gjort för det ;)

Skickat från min D5803 via Tapatalk
O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Hillstream » sön 24.4.2016 21:08

Är ledig torsdag och fredag så kommer och flyttar. Men fick höra idag att vår släpkärra jag tänkte ta är upptagen på torsdag...
Användarvisningsbild
Hillstream
Hantverkare
Hantverkare
 
Inlägg: 34
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:32
Ort: Bäckby

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Miyo » sön 24.4.2016 23:05

Nåmen fasen. Hade lyckats missa att det var Kristi flax 5.5, och därmed är det förstås på fredag jag har presentation istället. På torsdagen är deadlines för ALLA periodens slutarbeten/hemtenter, och i det skedet jag är i dem just nu kommer jag nog att behöva skriva hela den dagen. För att bre på ännu mer är fredagens presentationer tydligen schemalagda att hålla på till kl. 17, så det är osannolikt att jag ska hinna till Årvas nån vettig tid den dan. >.<
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Re: Talko & Eloriadag 5-8.5

Inläggav Darulf » mån 25.4.2016 07:29

Kan försöka fixa bil med krok + släpkärra till den dagen (to).
Self-pity is the ugliest of human emotions. Grow up and get rid of it! - Stephen Fry
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Nästa

Återgå till Övrig verksamhet

cron