Till Elorias hemsida

Brädspelskväll

Diskussionsavdelning för föreningens övriga verksamhet

Brädspelskväll

Inläggav Kulla » mån 4.1.2016 15:06

Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa alla sörjande.

Det är så att jag kommer att flytta tillbaka till Finland nu i januari och någon gång under våren så flyttar jag till Vasa. Jag har en plan att börja ordna återkommande brädspelskvällar främst i Vasa, men jag tittar också på dig Jakobstad! Jag har en växande kollektion med spel själv men jag vet också att många andra har intressanta spel som bland annat jag med flera vill testa spela.

Så nu försöker jag att se om intresset finns att sådana ordnas. Det jag skulle vilja se att sker på en brädspelskväll är att man spelar något spel som räcker allt från 10 min - 1h, varefter man tar fram något tyngre spel på ca 1h - 3h. På så sätt får man så att de som bara vill träffas och spela något litet spel och hänga kan göra det men sedan även de som tycker om lite tyngre brädspel (jag med flera) kan träffas lite mera regelbundet och göra det och även inviga nya spelare till lite tyngre brädspel. Så vem är med mig för mera brädspel åt folket?
Until next time play more games
Användarvisningsbild
Kulla
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 155
Blev medlem: lör 5.11.2011 22:14
Ort: Umeå

Re: Brädspelskväll

Inläggav meamela » mån 4.1.2016 17:25

Mera brädspel åt folket!
Jag tänker nog komma bara jag har tid och möjlighet.

Hur ofta är det meningen (om något är meningen) att brädspelskvällarna ska hållas?
meamela
Knekt
Knekt
 
Inlägg: 98
Blev medlem: tis 26.2.2013 17:59
Ort: Oravais

Re: Brädspelskväll

Inläggav Kulla » mån 4.1.2016 17:52

Jag tänkte att man kunde hålla åtminstone en kväll i månaden så skulle det bli ett återkommande event så att det alltid finns någonting på gång i föreningen.
Until next time play more games
Användarvisningsbild
Kulla
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 155
Blev medlem: lör 5.11.2011 22:14
Ort: Umeå

Re: Brädspelskväll

Inläggav Shantina » tis 5.1.2016 08:53

Mera spel åt folket! :) välj nu sen en kväll så vi har chans att köra 100km om vi vill ;)
O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre


Återgå till Övrig verksamhet

cron