[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - Dryckesbröder & Tärningsspel
Till Elorias hemsida

Dryckesbröder & Tärningsspel

Diskussionsavdelning för föreningens lajv

Inläggav Shantina » sön 13.3.2011 21:24

Ojoj... hur ska jag ta mig genom dethär då? :)

Jag måste först ge en stor diamant (kunde ju inte göra den vit) till min kompanjon och vän, Sera. Att hitta på strategier med dig var otroligt underhållande. Men i slutänden var vi ändå båda giriga och jag ber så mycket om förlåt att jag försvann med halsbanden.

Sen måste jag ju ge en bländande rubin till Barodich (eller vad du nu sen hette). För spridda tankar om det mesta och den långa stunden på loftet. Nej, detta är nog inte ett lajv jag kommer glömma på länge. Och oj vad vi har skakat om i världen....

Sedan måste jag väl också ge en smaragd till min son. Du visste inte om det under lajvet, men du gav mig verkligen griller i huvudet. Och ska jag vara ärlig så gav du mig yrsel när jag insåg att du faktiskt var min son (IN som OFF). ;) Det var skönt att kunna sitta och prata med dig, Vienéla vet nu att du har det bra och ångrar inte sitt val.

Till sist måste jag ge safirer till en större grupp spridda karaktärer. Till underhållarna för att de nästan alltid var i vägen. Till alla nyfikna huvuden som kikade upp på loftet. Till mamma Vivi som var så pinsam. Till värdshusvärden för hans nyfikenhet. Och till alven för att han helt på riktigt fick mitt hjärta att hoppa över ett slag när han avslöjades. Jag har aldrig upplevt det tidigare.

En hög med guldmynt till spelledarna för denna möjlighet. Tack!

En trött lajvare drar sig tillbaka. Natten har mycket att bearbeta.
O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre

Inläggav Gary L Grape » sön 13.3.2011 23:30

Ja-a...var ska jag börja. Jag måste nog börja med att tacka spelledningen för ett alldeles underbart lajv. Och tack även till alla deltagare. Just nu är det så mycket tankar som snurrar runt, så jag tror jag måste samla mina tankar innan jag kommer med lite mer specifika tack.

Jag gillade verkligen rollen som Zardek, men jag hade aldrig trott att jag skulle kunna gå så in i min karaktär som jag gjorde. Det ska bli intressant att se vad framtiden för med sig. Trots ett ganska dystert slut på kvällen, ser nog allting lite positivare ut för Zardeks del i och med att han fick återförenas med sin son efter så lång tid.
"Cornix cornici nunquam oculus effodit"
Användarvisningsbild
Gary L Grape
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 459
Blev medlem: tis 28.9.2010 06:51
Ort: Sundom (Xanadu)

Inläggav Adaira » mån 14.3.2011 12:16

Adairas tack:
Ojojoj... Ja tror ja tager o skiter i o plader desto mäjr o gaar direkt o böri deil ut tackan åt foltchi...

Först o främst eitt stoori stoop mjöd åt brödra mi
. It sku he ju ha vaari ti naainting uuta teg it! Ein gang till rädda du skinni på meg tå ja tänkt vaar fast. Vart vi foor nu så väjt ja it men he ska no ga bra! Vi klarar oss altjämt, elde va? Krullhöve...

Saan ska ja väl släng en peng på värdshusvärdin
fö billi (o GOO) mjöd o fö att du tyckt om oss o fösöka fösvara oss tå it naan ader djo he.

Eitt extra specielli trix åt all pigona som orka lysin o skåda på oss tå vi trixa o hadd oss. Utan er fin reaktionre så sku he a viri så mytji tröögari.

Ein skitian blick åt Arenos
(och såhär rent OFF: ett tack åt Calle) som heilt enkelt bara va så FÖRBANNAT irriterand -skitstövel på teg! Hoppas vi sliper sii de na mejr

Ein liti minder skiti blick åt alla böndren (Vivi, Tobbi o Anders) fö att ni all va toki surpuppor o tjatmaror så man ha int siit na liknand! Folk bruuki ju tyck om oss men... slipp tå. (tack för alla fina kommentarer o fö att ni va så jobbiga)

Ein blink o eit bländand leénd åt Merech fö flirtandi. Sku vi ha stanna kvar länger så vem väjt ;)

__________________________________________________________________________________________________________

Keeras tack:

Tack åt Arenos som lät oss ta en kväll ledigt. Tack oxå för avSKEDet. Vi sku ha sucki i alla fall. Skål för hästen!

Tack åt Rei
för att vi satt i samma båt fast haspen glömts öppen. Jag tycker synd om hon som ska jaga in alla kor (o den FÖRBANNADE tjuren) in imorgon bitti. *fnissar*

Tack åt systrarna (som jag inte minns namnet på) för dryckess sällskapet och de urusla sked-skämten. Länge sen man har fnittrat så mycke! Skål för haspen o hästen! Ha det bra så syns vi i ett annat SKEDe. *fniss* *hick*

Tack åt shamanen för den fina kommentaren innan du gick o la dig. *fnittrar*

Tack åt Merech för flirtandet, det vackra armbandet, för att du kalla mig söt och för... Ja... du vet nog vad jag talar om. Ska bli så skönt att slippa byn o få se världen! P.S vad vill du döpa ditt kommande barn tilll? *hoppsan så det kan gå*

__________________________________________________________________________________

Pias tack:


Tack till alla som gjorde en sån fin stämning! Tack för alla sånger och musik, tack för träningsspelen och fyllepratet, tack för sagorna och för att ni alla gjorde min kväll till en så fin upplevelse!

Till slut TACK SL!!!!!!!!!!!
Det behövdes absolut ett medeltida världshuslajv igen! De va så kul!!!! O ja ska BANNE MIG spela Ira igen!!!!!!!!!! Så de så!
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Inläggav Elvea » mån 14.3.2011 12:17

Jahaja, jag och Siévi ska bara helt kort ge mina tack!

Tack till kära mamma och pappa (Vivi och Tobbi) för trevligt med- och motspelande, och minnesvärda stunder, både pinsamma och hjärtskärande :] Då jag springer på den snöiga vägen i mörkret, i sällskap av alven och Cendra, och hör hur dörren smäller upp och pappa skriker mitt namn, det var nog fem före att jag skulle stannat och vänt om.
Tack också till Leána och Améni för fnissande och tisslande, och för sångstunder och spelstunder! Tack också till Pia i samma veva :)
Tack också till Kristoffer, både som alv och som bror :)

Tack till SL för ett efterlängtat värdshuslajv! Underbart att folk ännu förstås charmen som finns i dehär enkla lajven, jag är så glad att få återuppleva lite gammal hederlig värdshus-fantasy :] Historier och sånger och mat och dryck. Lovelovelove.
Rosor för maten, utrymmena, och att mycket gick väldigt smidigt, t.ex. rollbyten och personliga genomgångar. Ris för att ganska mycket viktigt information saknades i min roll, även om det ju kom fram i mindre bitar då man pratade med folk. Jag ska försöka skriva ihop nån vettig feedback i nåt skede om jag orkar och hinner :)

Och tack till alla andra, för fint medspelande! Särskilt de nya eller nästan-nya spelarna tycker jag gjorde fint ifrån sig..!

Månne det inte kommer historier om det här än...
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

Inläggav Gary L Grape » mån 14.3.2011 14:52

Zardek tackar:
Tack till Leóra (Johanna) och Queron (Niclas), jag hade absolut inte väntat mig att en eventuell återförening med min son och mitt livs kärlek kunde bli så känslosam för mig. Stjärnorna och månen på himlavalvet lyste lite klarare än de hade gjort på länge. Saken blir förstås lite mer komplicerad av att ingen känner till att vi har en son, och att Leóra är gift med Erel i stället för mig, men just då fanns självklart inget sådant i mitt huvud.

Erel, min gode vän (Fredrik). Tack för att man alltid får ett så varmt och vänligt mottagande på ditt värdshus. Tanken på att du skulle få veta att din hustru och jag har ett gemensamt barn tynger mitt hjärta så till den grad att jag inte vet vad jag skulle ta mig till om det kom till din kännedom.

Michos (Anders), tack för att du försvarade mig när alven anklagade mig för att ha mördat din dräng. Det var ett tungt vägande skäl till att jag hellre såg dig som byäldste än Veron.

Aniluwhen och Cendra (Kristoffer och Pia L), om inte återföreningen med min son hade kommit emellan hade jag försökt ta reda på vad som stod på i ett mycket tidigare skede av kvällen. Men jag tackar än en gång för ursäkten och vidhåller att jag inte vill att det ska finnas något ont blod mellan oss. Förstås kom det som en chock att ni hade orsakat sjukdomen i byn, men hellre fria än fälla, det var inte ert fel även om ni var orsaken. Skulle vi någonsin träffas igen skulle jag genast försöka visa att jag är välvilligt inställd. Jag fick en känsla av att Aniluwhen var helt uppriktig när han pratade om fred mellan alver och människor.

Och så slutligen en ursäkt till alla gäster som i slutet av kvällen eventuellt kan ha tagit illa upp av min tilltagande berusning. Det var alldeles för mycket som hade hänt den senaste tiden så jag kände att jag måste få släppa tyglarna helt för en stund.

Henrik tackar:
Ett stort tack till alla som var med och bidrog till ett underbart lajv! Ingen nämnd och ingen glömd. Calle och Kevin tackade jag redan, men ni behöver få ett tack till, tycker jag. Tack också till alla för underbar efter-lajv-pizza! Fast jag fortfarande tycker att det var ett sämre värdshus än Glada Galten.
"Cornix cornici nunquam oculus effodit"
Användarvisningsbild
Gary L Grape
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 459
Blev medlem: tis 28.9.2010 06:51
Ort: Sundom (Xanadu)

Inläggav Ileea » mån 14.3.2011 15:57

Hela dagen igår och idag har jag gått omkring i en behaglig lajvkrapula, och först nu har den släppt såpass mycket att jag kan och vill ge mina korta tack.

Tack till spelledarna för ett medeltida-stämnings-värdshuslajv! Jag säger som Linn, det är fint att folk ännu vill lajva medeltid! Jag njöt storligen av hela kvällen.

Skål på er, Siévi och Améni! Härligt med en alternativ "fnitter-trio" :-D
Och sked-skämten... De lär inte glömmas i första hand.

Skål på er också, Kera, Rei och Merech, för en suverän avslutning på kvällen! Rei, jag har förresten ett tredje alternativ (på sidan om a) jaga kossor och b) fly från byn) som måste diskuteras... ;-)

Tack till resten också! Det var vi alla som tillsammans gjorde stämningen så underbar som den var! *stämmer upp i en dryckesvisa*
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Inläggav Vivi » tis 15.3.2011 00:49

Miéna vill också tacka!

Har också gått omkring och tyckt att verkligheten är bra trist och haft svårt att falla tillbaka i någon form av vardagsrutin. Idag sov jag till halv tolv (vadå univelka...) och sedan har jag mest bara flummat runt.

Lajvet var AWESOME! Räknar det till definitivt ett av de bättre jag upplevt, mest för att vi lyckades med det som var målet d.v.s skapa stämning. Så tusen och åter tusen tack till alla som sjöng, spelade, berättade historier, spelade tärning, trixade och var allmänt stämningsbidragande med sin blotta karaktärsnärvaro. Och miljoner tack till spelledningen för att ni på ett så lyckat sätt byggde upp förutsättningarna för ett lyckat värdshuslajv.

Personligt tack till....

...min självmordsbenägna, suput till karl! Tack Tobbi/Weron för den delade sorgen, glädjen och förtvivlan. Det var ytterst tacksamt att spela mot dig! Ja, och så ska Miéna och Weron tydligen få tillökning! Hurra!

...min drömmande rymling till dotter. Tack Linn/Siévi för att jag fick vara pinsamma mamma. En mors förtvivlan och sorg kunde inte ha varit större då du valde att springa ifrån oss med alvFAN.

...min systerdotter och gammalpigan Léana/Sandra. Ditt sätt må inte vara fint nog för en karl, men det är nog så underhållande att beskåda.

...skrivaren/lönnmördaren med vältalighetens gåva. Barodich/Keke kunde minsann konsten att tända "livslusten" med sin historia även om det kanske inte var hans mening.

...Zacke, Henrik och Karin. Det är altid underbart med nytt blod. Ni var alla tre grymt bra! Ni bevisade verkligen att bara för att man är nybörjare behöver man inte vara okunnig!



Lite ris:
En känga för bristande information, exempelvis saker som stod i ett rollpapper, men inte i ett annat. Det var tur att vi pratade ihop oss med byborna före lajvet och fick rett upp vissa saker.

Hoppas hinna editera och lägga upp bilder imorgon. Länk kommer sen när bilder finns på Flickr.
Användarvisningsbild
Vivi
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 577
Blev medlem: mån 19.3.2007 17:58

Inläggav Gary L Grape » tis 15.3.2011 07:42

"Cornix cornici nunquam oculus effodit"
Användarvisningsbild
Gary L Grape
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 459
Blev medlem: tis 28.9.2010 06:51
Ort: Sundom (Xanadu)

Inläggav Karin » tis 15.3.2011 11:15

Nybörjarens tur att tacka!

Först och främst vill jag tacka alla elorianer för att ni tog emot mig med öppna armar! Det var roligt att äntligen få ansikten på namnen jag hört nämnas i alla lajvhistorier som Sandra dragit i tid och otid... På föreläsningar t.ex. :wink:

Jag vill även tacka Calle och Kevin för ett välorganiserat lajv och tillräcklig information! När vi gick igenom lajvreglerna före lajvet kändes det som när Karin 8 år var på sportlovsläger och snälla trygga farbror lägerledare förmanade oss att inte åka pulka utan hjälm och att säga till någon av ledarna om man fick hemlängtan. :D Mysigt, mysigt.

Tack till familjen Leána och Michos! Ert spelande var inspirerande och hjälpte mig att släppa lite av nybörjarnervositeten. Synd att mamma Jinela måste stanna hemma, men hon var nog så närvarande i anden! "Passa på nu när mamma inte är här...". Tack även till kusin Sievi för fnitter på loftet!

Slutligen ett stort tack till alla lajvare som bidrog till att göra mitt första lajv till en stämningsfull och spännande upplevelse! När alvjäveln blev avslöjad (avbandagerad) blev jag lika paff OFF som IN. Lutspelet, sångerna, historierna och tricken gav mig en flashback från en kväll på Kapitelhusgården i Visby (och att uppnå medeltidsveckostämning är inte illa pissat, det vet ni som varit där!). Och det var roligt att upptäcka att man kan dra ordvitsar i lajv. Aménis plan att inte bli full SKED sig nog ordentligt... :lol:
Användarvisningsbild
Karin
Tiggare
Tiggare
 
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 7.3.2011 12:14
Ort: Åbo/Pargas

Inläggav Vivi » tis 15.3.2011 16:01

Bildeeeer:
http://www.flickr.com/photos/vivi_bolin ... 146995459/

Sunt förnuft gäller. Man får gärna ladda ner bilder (stor storlek får man om man via Actions-> view all sizes) för eget bruk och, om man vill, använda bilderna av sig själv på facebook. Vill ni använda bilderna för något annat än privat bruk så fråga!

Jag har fler bilder, men dessa är dom som jag tycker blev bäst och som jag editerat smått. Vill någon alla bilder på sig själv så säg till så ska det nog ordnas.
Användarvisningsbild
Vivi
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 577
Blev medlem: mån 19.3.2007 17:58

Inläggav Ileea » tis 15.3.2011 16:39

Vivi, bilderna är jättefina! *ska sno dem till sitt fotoalbum*
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Inläggav Elvea » tis 15.3.2011 17:38

Verkligt fina bilder! Synd att du inte hann ta nåt porträttfoto av Siévi bara :]
(and I quote: "Mammaaaa.....!!!")
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

Inläggav Shantina » tis 15.3.2011 17:38

*skrattar rått åt mig själv när jag inser att jag fortfarande sitter och tänker på kakka-listan ibland*
O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre

Inläggav Elvea » tis 15.3.2011 17:39

Oj nej, du med? :lol: :oops: :roll:
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

Inläggav Gary L Grape » tis 15.3.2011 17:46

Niiiiice! :) Me gusta mucho!

Förresten vill jag gärna ha alla bilder på mig :)
"Cornix cornici nunquam oculus effodit"
Användarvisningsbild
Gary L Grape
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 459
Blev medlem: tis 28.9.2010 06:51
Ort: Sundom (Xanadu)

FöregåendeNästa

Återgå till Lajv

cron