[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - Ett nät av lögner
Till Elorias hemsida

Ett nät av lögner

Diskussionsavdelning för föreningens lajv

Inläggav Jo » fre 29.10.2010 18:46

Glada nyheter till dem som varit rädda för det värsta. Lajvet har tillräckligt med deltagare för att bli av.

Håll ögonen på er e-post och på den här tråden: Snart kommer tilläggsinfo.

Linn: Efterlajvbastu låter jättekul!
Användarvisningsbild
Jo
Präst
Präst
 
Inlägg: 256
Blev medlem: fre 11.5.2007 12:13
Ort: Vasa

Inläggav Gary L Grape » fre 29.10.2010 18:56

Det blir inte av den här gången för mig, men var på er vakt, man vet aldrig när olyckan är framme... :wink: :twisted:
"Cornix cornici nunquam oculus effodit"
Användarvisningsbild
Gary L Grape
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 459
Blev medlem: tis 28.9.2010 06:51
Ort: Sundom (Xanadu)

Inläggav Jo » fre 29.10.2010 21:36

Vi ser fram emot det! :wink:
Användarvisningsbild
Jo
Präst
Präst
 
Inlägg: 256
Blev medlem: fre 11.5.2007 12:13
Ort: Vasa

Inläggav Adaira » lör 30.10.2010 09:05

Meeeeeeeeeeeh! :D 2:wub: *studsar och squealar lite i sitt hörn medan Ivy ler för sig själv och börjar plocka ihop diverse flaskor, piller och tillbehör*
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

...

Inläggav Daemonist » sön 31.10.2010 17:40

Seal with a righteous kiss
A dateless bargain to engrossing death!


På tal om skrivarinspiration.
Optima partium virtutis est prudentia.
Användarvisningsbild
Daemonist
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 134
Blev medlem: lör 12.12.2009 15:32

Inläggav Jo » ons 3.11.2010 00:40

Nu börjar lajvet närma sig. Deltagarna har fått e-post men jag lägger en del här på forumet också.

Om ni ännu saknar rollidéer så kan ni fundera lite över följande frågor. Om de inte hjälper er så skickar ni ett nödrop till spelledningen. Jag och Linnea sköter rollskrivningen.

1. Namn/alias
2. Ålder
3. Personlighet
4. Styrka/svaghet
5. Trademark (har din lönnmördare något visst tillvägagångssätt?)
6. Vad var ditt första mord?
7. Hur länge har du varit med i Gillet?
8. Vad gör du i det privata/civila?
9. Historia
10. Relationsönskemål (vill du känna många/få andra eller vill du vara bekant med någon viss person?)
11. Intrigönskemål (vill du ha vissa intriger eller mål? Vill du ha mycket/lite intriger?)
Användarvisningsbild
Jo
Präst
Präst
 
Inlägg: 256
Blev medlem: fre 11.5.2007 12:13
Ort: Vasa

Inläggav Elvea » mån 8.11.2010 13:24

Har idag bokat bastun, så jag kan bekräfta att det blir efterlajvbastu hos mig på lördag kl. 21! I samma veva inofficiell inflyttningsfest, men jag tror jag gör en skild tråd om det :)
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

Inläggav Ileea » sön 14.11.2010 15:26

Nu, när mitt hjärta lugnat ner sig tillräckligt, vill jag framföra några tack.

SL Jo, Linnea & Fredrik - Ett stort tack för att ni ordnade lajvet. Tack för sista-minuten-intriger som gjorde min lajvupplevelse så mycket bättre. Tack för det i princip obegränsade kontaktnät Anya fick ha! Jag älskade att gå omkring och känna mig så... mäktig.

Linn & Petter - Tack för morgonen. Det var ett sjukt bra sätt att börja lajvet på.

Zacharias - Du har min enorma tacksamhet för att du stod ut med min desperation och vanmakt, och framför allt för att du hjälpte mig att utveckla min roll till något mycket bättre än vad jag någonsin vågade hoppas på.

Anders - Tack för att jag fick spela Sashas syster. Det betyder mycket för mig.

"Anya må ha känt sig som en Ekdahl i många år, men kvällens händelser har för all framtid suddat ut de dragen.
Utan att hon själv inser det, har hon blivit den som hon egentligen alltid har varit: Anastasia Kasparov."
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Inläggav Adaira » sön 14.11.2010 23:29

Tack MASSOR oxå för min del!
Speciellt stort tack till:


-SL: För ett SUPER jobb och ett FANTASTISKT lajv! Så kul har jag inte haft på länge! SNÄLLA SNÄLLA låt mig få spela Ivy/Mari på nästa del ;)

-Keke: För en underbart sippad relation, för dom fantastiska historierna, för en intrig som höll spänningen HELA lajvet igenom och för de underbart hjärt-skärande stunderna fr.o.m. kassernen enda till slutet. Det var en av de YTTERST få lajven då jag verkligen gråtit på riktitg. (jag vill läsa hur det går sen/ stuff från lajvet/ vad du nu sen tänkte skriva ner!)

-Hanna: Kiitos kun Maria jaksoi kuunnella Marin ikuisuuksia kestäviä valituksia huonosta olosta, liioista huolista ja siitä miten vi*un paskapää Romeo on. Kiitos tuesta ja lohdutuksista kun raskaustesti näytti positiivista ja Mari hoki useita tunteja: "Vit*u se tappaa mut! Ihan varmasti tappaa!" Ja kiitos huolestuneista puheluista -nyt Mari tietää että hänellä on ainakin yksi uskollinen ystävä.

-Minna
: För de fina diskussionerna och övertalanden. Du fick verkligen Ivy att gå sönder av ovisshet och osäkerhet. Tack för att du inte skickade henne in i strid emot hennes vilja (för lillens skull)!

-Jan, Carolina o Erik: För alla fina lajvstunder, fina kommentarer osv

-Jo: För att Ivy fick känna sig så nöjd och stolt då hon fick fast Melissa.

-Fredrik
: För att jag fick ha livet av dig ;) Det var en awesome scen!



Tillslut några av mina favoritcitat:


- Det 1a man hör på morgonen då man försöker dra åt sig lite täcke:
Romeo: "Oh F*CK off!"

- Syringe: "Tja, jag har sovit så gott som det nu går i samma rum som dom två...

- Romeo: "Two silly little girls, in charge of Rovaniemi... *suckar*
- Ivy: "Yes the same little girl that put you in a week-long coma!"
- Romeo: "And you certainly enjoyed the next 24 hours after that!"

-Mary: "Voi vit*u Ivy! Miss oot ja miss kunnos?!?!"

-Melissa: "Din jä*la bitch! Va ha du gett åt mig?"

-Flick fotografen: "Vem är du?! Identifiera dig!"
- Ivy: "Mari Kultaranta..."
- Fotografen: "Säger mig inget, jag upprepar: IDENTIFIERA DIG!"
- Ivy: *suckar* "Dom kallar mig Poison Ivy..."
-Fotografen: "Holy sh.... " *gör stora ögon en stund, gör en 180 sväng och går ut ur rummet.

-Romeo: "I'm scared. I've never been scare before in my life... Please...hold me..."
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Inläggav Thengel » mån 15.11.2010 01:35

några till lajvet relaterade notiser

Tack till:

- Jo, Linnea och Fredrik som höll i SL-skapet med bravur i en vad jag förstår relativt nyutsprungen form av pervasive-lajvgenre.

- Anina Skarp (Maria Blomqvist) som en trovärdigt stingslig boss i Vasalogen

- Anina Skarp (Maria Blomqvist) och Magnus Holmberg (Kristoffer Björkström) för att Ni ställde upp med skjuts till Nordanlandet. Stjärna i hatten till er.

- Linn W, för efterlajvpartyt ute i Lärkan (som var i förvånansvärt gott skick med tanke på att 3 vampyrer, varav 2 nosferatun, gått rampage där för bara 2 h sen). det var trevligt.


[/b] Rosor:

- En röd ros till Magnus Holmberg (Kristoffer Björkström) för en trovärdig tolkning av en man med sjukdom som rörde behov av ordning/att saker skulle vara ordnade (minns inte medicinskt namn).

- en gredelin ros till Dr.Syringe (Jan-Jan) som, efter att ha låtit sig hypnotiseras, kom på tjuvknepet att injicera gift i Anderssons (Fredrik W:s arm).

- en gul ros till Andersson (Fredrik Westblom) för skriket i början när med att helsingforslogen var i stan : "Vi e så screew'd... fuck, vi e så screwed!"

- en orange ros till Calle Tengman, som gav mig världens adrenalinkick genom att dra pistol mot mig mitt i the moment of truth...

- en blågnistrande ros till Amalia Schütter (stavas det så?) gestaltad av Minna Joki, som på ett trovärdigt sett degraderade min roll efter att han uttryckt förrädiska tendenser mot Templarerna. Kändes för härligt att ha er samlade skepsis riktad mot sig ;)

Skulle säkert finnas flera att ge rosor till; har jag i stundens brådska glömt nån, ber jag er att inte bli sårade. jag skyller på mänskliga faktorn... det e int meningen att göra en Holopainen på nån.

Blooperaktiga kommentarer och tankar:

- Georg af Klingwall (jag) till Wilhelm af Klingwall (Johan) utanför kasernen.
Georg:
"Anina Skarp verkar inte veta vad hon gör. Det här företaget börjar falla ur ramarna. RoflCopter!"

Georg af Klingwall (letar sig längsmed gågatan i Vasa kring tolvtiden.
*tänker*
"Var sablar e Vasalogen...?"

[i]
Georg af Klingwall sömndrucket till Anina Skarp
: "Vem är Christian Wiik...?"


Och, slutligen, lite ris! Ta det inte som kritik, utan mera som reflektioner.

- möteskoordinationen. Ibland verkade spelledningen och de högsta i rang vara de enda som visste vad som försiggick. Resten av oss dirigerades än hit, än dit, till möten som inte alltid blev av såsom tänkt. I och för sig svårt att förutse sådant, men ändå.

- off-personer i Vasalogens utrymmen. Ingenting SL nödvändigtvis kan åtgärda, men nåja.

- en åsikt jag vill presentera i ödmjukhet även om det kan låta burdust, men: mera regelbundenhet och koncishet vid efterlajvsnacken. Detta underlättar för alla och sparar tid. Om alla skall diskutera samma juttu på samma gång blir det en polsk riksdag av alltsammans. Detta drar ut på efterlajvsnack-sessionen i onödan särskilt som man säkerligen brinner av att få städa bort, dra ut på stan, dra huvet fullt av verklighetsflykt och säga Rawr. :D

Minnesglimtar jag inte glömmer:

- Templarernas koordinerade misstänksamhet mot mina kontinuerliga invändningar och etiska betänkligheter mot dem och deras verksamhet: en sida Georg af Klingwall hittills varit bedövad för p.g.a. det kringflackande liv han levt. Intermezzot inne i Tengmans lägenhet var egentligen ett sidospår, men kändes härligt ändå.

- Dörren till Tengmans lägenhet rivs upp. Väntar mig se Vasalogens folk; istället dyker tre bleka monster med blod smetat ut med hyn in och sliter upp min hals. En annan av dem avlägsnar mitt huvud. Heh... Georg af Klingwall, rest in peace.

Citat värda att minnas:


Georg af Klingwall (jag): "Frisk luft. Hoppas att den förblir blyfri."



Anina Skarp
(till mig): "Har du inget vapen!?"

Dr.Syringe
(Jan-Jan), *medan Andersson (Fredrik W), vrider sig i plågor över giftet han fått injicerat i sig): "Antingen låter ni mig hjälpa honom och gå, eller också dör han."



Georg af Klingwall (om Templarernas sätt att vara och ta själar): "Men hur rättfärdigar vi det?"
Romeo (Zacharias Holmerg): "Vi kan rättfärdiga det sen när ni väl överlevt kvällen...!"


Jo (som Anastasias mor) "Dom kommer!?"
Georg af Klingwall: "Vilka då?"

Jo
: "Hela jävla Vasalogen!"

Summerar:

- Häftigt! Väntar på uppföljaren! Sku mer än gärna göra om det igen!
"Trying to get at my pride here, are you, oh wise bearded man?"
- Feláriz of Neváry
Thengel
Hantverkare
Hantverkare
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre 3.9.2010 17:34

Inläggav Elvea » mån 15.11.2010 10:37

Jag/Alexandra Linn Borg/Elina "Baby" Martin ska bara som snabbast tacka för lajvet, det lilla jag hann med :) Det var skoj att få chansen att lajva under arbetstid, och även om Baby var lika lost som jag de sista timmarna var det minnesvärt!

Tack Till Sandra och Petter för morgonen! Härligt sätt att inleda en lajvdag på. Tack till Hanna och Sonja, som faktiskt tog sig tid och ork att förklara för Baby vad det var som pågick egentligen. Tack också till i princip hela Vasalogen, som var de jag hann spela mot :] Och till SL Jo, Linnea och Fredrik! Good job!
Ris orkar och hinner jag inte med, kanske senare, om jag kommer på nåt som behöver nämnas :)

Och igen, ursäkta Twilight-referensen ;P
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

Till Vasalogens heder

Inläggav Thengel » mån 15.11.2010 17:48

Till Vasalogens heder (melodi: Go west)


"I logen

är det bra att va
I logen
blir man glad var dag
I logen
vapen, strid och mord
I logen
mördas det i blod

I logen
är min uppgift klar
I logen
går ett vapen av
I logen
smyger jag omkring
I logen
mördare i ring

ref.

Och skjut!
nej se en vampyr
Och skjut!
Kulor hjälper int
Och skjut!
Spring nu för ditt liv!
Och skjut!
Snabba Templarkliv...

"I logen
sms som gör
I logen
möten som berör
i logen
skapas snabb intrig
i logen
bäst va'tyst och tig!"

På stan
väntar Christ'ian Wiik
i Centret
nog är Melissa där?
jag vet int
men vi Vasa styr
det gör vi
och för oss dom flyr!

ref.

Templar!
Blir vampyrers rov
Templar!
Skjortan röd av blod
Templar!
Intrigant och fin
Templar!
Dör med ett plågat grin..."

Templar!
Blåögd, ung och grön
Templar!
springer runt ett krön
Templar!
jagar en kristall
Templar!
Det är vårt ödeskall!


I vinterluft så fri, blir vi
- vi blir! -
vad vi än vill bli.
Nu tar vi sats och får en själ
-en själ! -
att dela på!

I mörkret
kan vi gömma oss
för logen
djupt i skuggorna
förhoppning
om en ära stor
ja större
ska vi hoppas på!

ett nummer

och en ny adress
ska ges oss
med ett tillhåll nytt
och pondus
ifrån Templars land

från templarers land

Templar!
För ett hedrat liv
Templar!
där med en knuten hand
Templar!
Redo står till strid!
Templar!
Det är vad vi göra ska!
Livet fridsamt är
Templar
Där med en knuten hand
Templar
Kärs'ta du och jag
Templar
det är vårt ödeskall
Templar!

Sol i vintertid
Templar!
Klarar med hypnos
Templar!
En motsvarar två!
This is what we're gonna do!
Senast redigerad av Thengel mån 15.11.2010 23:13, redigerad totalt 13 gånger.
"Trying to get at my pride here, are you, oh wise bearded man?"
- Feláriz of Neváry
Thengel
Hantverkare
Hantverkare
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre 3.9.2010 17:34

Till Nina Skarps heder

Inläggav Thengel » mån 15.11.2010 17:56

Till Anina Skarps heder (Melodi: Ensiferum: Lady in Black)

Hon kom till oss en morgon,
en snöig vintermorgon
med uppsyn bister och en arg ledarmin
jag vet int hur dom hitta
en väg, dom Helsingforsarn',
för vi trodde att vi hade barrik'derat oss rätt smart

aah aaah aaa aaa aaa aaa aa a

Och hon sa: vi ska ta "Wiik-en",
jag svarde hur tänkt du då
hon sade ´håll nu tyst och ta ett vapen och föll med´

aaa aaaa x 2

ref.

Och hon ledde oss i striden som
förvandlar män till vilda djur
- så enkel att påbörja men som aldrig vill ta slut

För hon är logens ledare som gav oss råd och krut i hand
jag blev smått rädd att vandra ut ur vårat högkvarter

aaaa aa aaaa aaa aaaa aaa a

Voj tusan där stod Christ'an vik och läkaren med sprutan sin
jag stod och såg hur templargardet sprang och flydde ut
mitt yrke är int' enklare men nu en sak jag ändå vet
att Nina Skarp är kvar och tvenne loger blivit ett

och om hon en dag dyker upp
till dig med mord i kalla blick
så spring och hoppa ut ur stan och ropa hej från mej!

aaaa aaa aaaa aaa : aa ahaaa aaa x 2
"Trying to get at my pride here, are you, oh wise bearded man?"
- Feláriz of Neváry
Thengel
Hantverkare
Hantverkare
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre 3.9.2010 17:34

Inläggav Jo » tis 16.11.2010 11:10

Oj oj. Nu börjar jag så småningom känna mig klar i huvudet (eller egentligen så där tom som efter Räkenskapens tid...). Det tar nog ett tag än innan lajvet sjunkit in helt...

Jag vill rikta ett stort tack till alla som deltog i lajvet. Det blev någonting mycket större och mycket massivare än jag någonsin kunnat föreställa mig.

SL: Tack till Linnea som var med från början till slut och som gjorde utmärkt ifrån sig i SL-centralen. Loggboken du förde kommer att underlätta vår analys av lajvhändelserna.

Tack till Fredrik för att du skötte det praktiska inför lajvet och för att du höll koll på situationen i Vasalogen. Och tack för alla tips och råd.

Alla spelare: Ett stort tack till alla spelare för att ni var med. Lajvarrangörer må ha hur vilda drömmar som helst men i slutändan är det alltid spelarna som avgör vad det blir av det. Ni gjorde detta lajv till en underbar upplevelse.

Övriga deltagare/informed outsiders: Tack för att ni ställde upp! Tyvärr blev ni inte alla inblandade men det var jättefint att ni ställde er till förfogande.

Calle: Du fick en lite större roll än väntat mot slutet av lajvet. Tack!

Anders, Linn, Erik & Pia, Calle: Tack för att ni ställde era lägenheter till vårt förfogande. Det hjälpte en hel del att inte behöva röra sig utomhus hela tiden.



Lite upplevelser från min sida:

Som Melissa Berg:

Melissa har återvänt till basen efter att ha varit i nattvakt. Sur och förbittrad över att ingenting hänt på hela natten och att hon helt i slutet stött på Efraim Andersson sitter hon och spyr galla över de andra i Kristian Wiiks trupp. Wiik undrar om hon kanske vill ha en kopp te. Rent OFF hann jag tanken slå mig att det var sanningsserun i teet precis innan Erik viskade det i örat på mig. Snart talade Melissa öppet om sitt riktiga jobb...

Melissas tre flyktförsök.
1. Försöker fly in i en klädaffär, blir fasttagen.

2. Försöker slå ner Syringe med ett porslinsföremål i Anttila då han vänder ryggen till och Cosette är en bit ifrån. Misslyckas och förs tillbaka till H:fors-basen.

3. Sitter i sin stol, övervakad av alla i gruppen. Ser omkring sig, märker Bloody Marys kniv och rycker den till sig. Störtar mot dörren, lägger kniven mot Cosettes hals och känner samtidigt Wiiks hand mot bröstkorgen. En stund senare avrättades Melissa.


SL-Centralen:

Textmeddelande från Anders: "Anina Skarp vet allt om operation Morgonstjerna." Reaktion i SLC: Holy shit. Snart exploderar situationen!

Samtal från Fredrik: Efraim, Magnus och Wilhelm har dödats av Templarerna. Vilka Templarer? undrade jag och Linnea och fick svaret att det var Amelia Schütter, Romeo och Poison Ivy. How on earth did this happen, undrade jag förvirrat.

En stund senare kommer Fredrik, Kristoffer och Johan in till SLC. Vi får en ny uppdatering av situationen och samtidigt blir Marie Ekdahl inkallad av Amelia Schütter. Jag fick brått att spring iväg till Calles.

Som Marie Ekdahl:

Georg af Klingwalls eviga tjat om hur omoraliska Templarer egentligen är och hans desperata försök att övertyga oss andra om att vi hade fel.

Avväpningen och degraderingen av Georg.

Samtalet från Amelia Schütter om att lönnmördarna var två kvarter ifrån oss. Vi fick så brått att ta oss ut att det inte var klokt.

Flykten längs järnvägsspåren med Calle.

Den förtvivlade stämmningen inne i Anastasias lägenhet och Maries förtvivlan då hon insåg att hon höll på att förlora sin dotter och skulle bli tvungen att ämna henne kvar. För sig själv förbannade hon Anastasias bror.


Ett stort tack till alla än en gång!
Användarvisningsbild
Jo
Präst
Präst
 
Inlägg: 256
Blev medlem: fre 11.5.2007 12:13
Ort: Vasa

Till Helsingforslogens heder

Inläggav Thengel » fre 26.11.2010 09:52

Till heder för Helsingforslogen (med medverkande from all the other territories.)

(Melodi: "The Saga of Jesse Jane" /Alice Cooper)

Hur kom dom hit, vem kan säg'?


1. Vandrar längs en frusen väg
knarrig snöfrost och kalla steg
vi har kört bil natten lång
lyssnande till nån utnött sång

Sitter här i vårt högkvarter
en isig glittrig morgon kall jag ser
jag tar min puffra och smyger ut
med Vasalogen det nu blir slut

chorus:
Du-u – dä-är!
Vad gör du hä-är?
Är du bara nån filur
från Hesa på sightseeingtur?
Du-u – dä-r!...


2. Det vändes kort och snart kring oss stod
fleralet templarer redo för ett mord!
Nosferatu-vampyrerna
klämde saften ur dom mesarna.

chorus:
Du-u – där-är!
Vad gör du hä-är?
Simmar du i skuggad vik
i beskydd av Christ’ian Wiik?
Du-u- dä-r...


Nå, jag antar det vart anhangs sång
i centret sluta Wiiks saga lång
”Wiik-en” han dog, för en patron
han blev slutligen fälld utan pardon.

Och Lärkans snö har färgats röd
men en sak ska jag säga, jappar
snart väntas ska en ordning åter
... under segerns mjöd.

chorus:
Du-u – där-är!
Vad gör du hä-är?
vad att ni från ”Stadin” ger
er in här i vårt högkvarter
Du-u – dä-är!
"Trying to get at my pride here, are you, oh wise bearded man?"
- Feláriz of Neváry
Thengel
Hantverkare
Hantverkare
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre 3.9.2010 17:34

FöregåendeNästa

Återgå till Lajv

cron