[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - BLOOD MONEY - räkenskapens tid
Till Elorias hemsida

BLOOD MONEY - räkenskapens tid

Diskussionsavdelning för föreningens lajv

Inläggav Adaira » sön 25.4.2010 16:47

Tack Sandra!
Jag kommer med tåget som är i Åbo kl 17.00 :)
Jag kan ju se sen efter lajvet vem som har rum för en gäst över natten :) (Har dock inget emot att sova på golvet -värre ställen har man nog sovit på ;) )
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Inläggav Ileea » sön 25.4.2010 18:34

Då möter jag dig vid tågstationen klockan 17! Vi får väl räkna med att ge oss av direkt till lajvplatsen, med tanke på att genomgången börjar klockan 18. Och sovplats hittar du nog alltid, det finns många vänliga (elorianska) själar i Åbo! :-)
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Inläggav Anders » sön 25.4.2010 20:43

Fräls oss ifrån ondo
Ett lajv om synd, förlåtelse och andligt våld.
http://foio.anderskarls.fi/
Användarvisningsbild
Anders
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1037
Blev medlem: tor 15.3.2007 11:54
Ort: Helsingfors

Inläggav Adaira » sön 25.4.2010 22:25

Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Inläggav Jo » mån 26.4.2010 14:05

Användarvisningsbild
Jo
Präst
Präst
 
Inlägg: 256
Blev medlem: fre 11.5.2007 12:13
Ort: Vasa

Inläggav Ileea » ons 28.4.2010 14:21

Jag har en lajvkrapula som jag inte trodde var möjlig att få efter bara några timmars lajvande, men nog fasen sitter jag här med sömnbrist, sällskapsbrist och ett maniskt leende ändå.

Stort tack åt er alla:
Maria, för att vi fick låna lägenheten och för att Nina inte lyckades bli upptäckt;
Kristoffer, för att Simone fick äcklas åt Paters död;
TB för att Simone fick misstänka Silfverberg;
Johan för att jag fick hata Lars Ek (både IN och OFF);
Pia för en så söt roll och för att du överlevde;
Anders, för att jag egentligen tyckte väldigt mycket om Pjotr (trots/tack vare accenten).

Tack Jo, för att Simone fick känna med stackars Miranda och för att du skrev och ordnade lajvet. Det var länge sedan jag hade en sån här kväll av flow och maken till adrenalinkick efteråt.
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Inläggav Adaira » ons 28.4.2010 17:05

Wohoo!!!!!!!! Jag överlevde! Blev fullständigt GALEN på kuppen (jag menar mer än innan) men wohoo!

Sen Rosor:

Maria: För att du spelade "the bad guy" på ett bra sätt och nästan sköt Mari ^^
Kristoffer: För att du var bra som fadern! Din död var nog den mest faschinerande av de alla! ;)
TB: För motspelandet. Du var en bra mäster -enda tills du gick och dödde...
Johan: för att du var så fruktansvärt äcklig!
Sandra: För att du verkade vara den enda som tog Mari på allvar -och erbjöd henne resesällskap ifall de skulle skita sig :)
Anders: För den underbara accenten. Och den oexisterande bomben :P
Jo: För ett helt enkelt ROLIGT lajv! Och för att du såg så ynklig ut då du smög omkring i lägenheten. (o förlåt att ja skvallra om att du försökte ta vapnen ;P)
och sist men inte minst (eller kanske jo)
Marias blomma: För bladen och en givande diskussion XD
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Inläggav Sorcerer » ons 28.4.2010 20:16

Nåja, den värsta lajvkrabbisen är över..... Dags för lite ris o ros.

Jag börjar med det bittraste: Riset.

-Som jag sa igår, jag önskar att lajvet faktiskt kunde börja på utsatt tid. Inte bara att vi anlände lite senare (pga tågtider), utan också att när vi ävl var där tog förberedelserna lite länge... Men som det konstaterades: Sånt händer. Och förberedelser ÄR viktiga....Jag kan iallafall inte komma på en lösning, så...

-Ingen av lönnmördarna använde sina specialvapen, utan alla blev skjutna. Varför kan jag dock förstå.... Lars var beväpnad med, förutom sin pistol, en skalpell. Om en person pekar en pistol mot honom, så inte griper man då till en skalpell och rusar mot fienden.

-Sedan vill jag ge ris till mig själv för att jag inte hann använda en rekvisita som skulle ha skapat sådan uppståndels.... (*Wink* Ett av Lars Modus Operandi.... *wink*)

Nå, nu när riset är över så gör vi över till det roligare: Rosorna!

En ros till spelledaren Jo, för att hon gjorde utmärkt från sig som spelledare. Och det var dessutom trovärdigt att hon faktiskt var rädd för Lars breda flin. Du gjorde en bra roll som Lars lilla bitch.

En ros till Kristoffer för att du gjorde ett övertygande skådespel som fader. Lars var faktiskt hela tiden beredd på att Fadern skulle försöke få bort honom på något sätt. Antingen skjuta honom, eller försöka på något sätt ta ifrån honom auktoriteten.

En ros till Sandra för att hon hatade min karaktär. ;) To make a long story short.

En ros till Maria för att du lyckades hålla dina motiv dolda. Och du lyckades faktiskt bli den ende personen som Lars skulle ha vågat vända ryggen till. (Det kunde ha blivit intressant om den situationen skulle ha uppstått.....)

En ros till Anders, för att han bidrog till en bra dödsscen. ;)

Och en ros till min bror TB, för att han spelade övertygande i största allmänhet, och för att han beodrade Lars att på ett idiotsäkert sätt se till att Padre var död..... Det hade jag inte väntat mig. XD

Ja, jag tror det var det. :)
"I became insane, with long intervals of horrible sanity." -Edgar Allan Poe

http://littlejohan.blogspot.fi/

"Tota potentia Tengil, liberatori nostro!"
Användarvisningsbild
Sorcerer
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 488
Blev medlem: fre 16.5.2008 08:11
Ort: R'lyeh

Inläggav Jo » ons 28.4.2010 22:33

Det är dags för mig att säga mitt om gårdagens lajv. Jag har funderat från och till om vad jag ska säga, kort sagt så har mitt huvud kännts ganska tomt och underligt ekande...

Min första spontana tanke är: WOOOW!!!! (kombinerat med ett vilt viftande och galet omkringhoppande)

Mina andra tanke är att det känns väldigt overkligt att precis ha dragit igenom mitt första lajv...

Sedan går tankarna vidare till hur detta var möjligt, och då anländer jag förståss vid de underbara människorna som gjorde det möjligt: Maria, Kristoffer, TB, Johan, Anders, Sandra och Pia (och Erik trots att han inte direkt medverkade). Jag vill ge en stor bunt rosor av bästa kvalitet till er, åtföljda av massor av kramar och ett stort TACK! Utan er hade detta lajv aldrig blivit av och utan er hade det aldrig blivit så underbart.

Maria: Du din mördare! Du kom undan (efter att ha tagit livet av så många) och din hemlighet bevarades. Få se vad Nina Skarp gör härnäst...

Johan: Gud vad du var skrämmande! Nog för att lag lest och sett Hannibal Lecter i böcker och filmer, men att någon skulle vara kusligare än han... *rysning* Miranda skulle ha skrikit, svimmat, gråtit, blivit galen om Kannibalen Lars Ek hade "låtit henne återse sin käre fästman"

Kristoffer: Dina moraliska kval då du trodde Gud höll på att svika dig var härliga. Man kan kanske säga att Brian O'Shane fick vad han förtjänade då han pepprades med kulor, snittades och halshöggs efter att under inverkan av sanningsserum erkännt att han låtit skicka ett gäng mördare för att fixa Gillesmästaren. Det gav lajvet ett härligt stresselement.

Anders: Underbar accent, härliga bomber och annat explosivt som du kokat ihop. Få se vad Piotr gör i framtiden.

Sandra: Tack för sympatin Simone visade Miranda (trots att Miranda hade svårt att tro Simone). Härlig rolltolkning.

TB: David Silferberg upp i dagen. Och tänk att du blev Mästare (tyvärr dock en mycket kortvarig sådan...).

Pia: Dina gifter och droger var underbara! Utan dem hade kanske Brians planer att ta över Gillet inte kommit i dagen. Och du överlevde, dock till ett högt pris...

Jag har säkerligen glömt att nämna något så jag gör tillägg och kommenterar efter hand. 2:P

Jag tar med mig en hel del erfarenheter från detta lajv. Och som jag redan låtit antyda så följer en fortsättning. Jag har kört en brainstorming med mig själv om vad som skall hända och detta vet jag: Blood Money II kommer att utspela sig i Helsingfors på hösten och kommer att vara en direkt fortsättning på Räkenskapens tid.
Användarvisningsbild
Jo
Präst
Präst
 
Inlägg: 256
Blev medlem: fre 11.5.2007 12:13
Ort: Vasa

Inläggav Anders » tor 29.4.2010 09:23

Piotr Kasparov vill tacka den underbara spelledaren Jo och alla fantastiska medspelare med allehanda blomster och kramar.

Några övriga ris och ros ger jag icke eftersom det mesta redan sagts.

Sedan kan vi ju vara glada att jag aldrig behövde använda:

"Veritas: Lägenheten sprängs och alla dör..."

8)
Fräls oss ifrån ondo
Ett lajv om synd, förlåtelse och andligt våld.
http://foio.anderskarls.fi/
Användarvisningsbild
Anders
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1037
Blev medlem: tor 15.3.2007 11:54
Ort: Helsingfors

Inläggav Sorcerer » fre 30.4.2010 10:44

Jag skulle också vilja kommentera en sak om minilajv som detta:

De är bra, eftersom man orkar spela sin karaktär fullt ut under hela lajvet, och inte ha någon död tid. Jag är mycket osäker om jag skulle ha orkat spela Lars på ett storlajv t.ex....
"I became insane, with long intervals of horrible sanity." -Edgar Allan Poe

http://littlejohan.blogspot.fi/

"Tota potentia Tengil, liberatori nostro!"
Användarvisningsbild
Sorcerer
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 488
Blev medlem: fre 16.5.2008 08:11
Ort: R'lyeh

Inläggav Jo » lör 1.5.2010 22:33

Sedan så kan man ju också konstatera att man spelar mycket intensivare då man OFF är medveten om att lajvet är kort. Men jag håller nog med om att Lars Ek kunde vara en mycket tung roll att spela under en längre tid.
Användarvisningsbild
Jo
Präst
Präst
 
Inlägg: 256
Blev medlem: fre 11.5.2007 12:13
Ort: Vasa

Föregående

Återgå till Lajv

cron