[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - WITNESS - Aktuellt
Till Elorias hemsida

WITNESS - Aktuellt

Diskussionsavdelning för föreningens lajv

Inläggav Chali84 » ons 20.10.2010 14:35

Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: tor 15.3.2007 13:13
Ort: Vasa / Kaskö

Inläggav Chali84 » ons 20.10.2010 21:51

Alla Vittnens roller är nu utskickade. Ifall ni inte fått dem så ta kontakt med mig omgående! Ifall ni vill diskutera era roller före lajvet så är det fritt fram att ta kontakt! :twisted:

mvh

SL Calle
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: tor 15.3.2007 13:13
Ort: Vasa / Kaskö

Inläggav Darulf » ons 20.10.2010 22:18

Monstrumroller börjar skickas ut i natt. De som inte kommer under denna natt kommer imorgon.

Bara hotmails server nu bara inte skulle vara överlastad! :evil:

Detta kommer att bli mycket roligt...
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav Darulf » fre 22.10.2010 00:25

Alla monstrumroller utskickade.
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav Chali84 » fre 22.10.2010 15:25

Sista chansen att betala deltagar avgiften de som inte ännu gjort det! :evil:
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: tor 15.3.2007 13:13
Ort: Vasa / Kaskö

Inläggav Darulf » sön 24.10.2010 09:04

Låt mig denna gång vara den första som kommenterar lajvkapitlet, med att säga att jag för min del satt och myste i går kväll efter det hela. Jag kan säkerligen säga att kapitlet blev just så omvälvande och magiskt som man kunnat hoppas på.
Det var många gånger under själva lajvet som jag satt och skrattade för mig själv bakom kulisserna. Allt löpte på Ni var alla underbara, varendaste en! Det är ett sant nöje att ha att göra med så kreativa och uttrycksfulla människor!

Med detta kapitel knyter vi sammans händelserna och lägger grunder för vad som komma skall. Kapitel VIII - Ultima Thule kommer att bli det sista, största avgörande kapitlet i serien. Och vi planerar att avsluta med en jäkla smäll. Eller hur bäste broder?
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav Chali84 » sön 24.10.2010 18:44

Kan inte annat än instämma, broder. :twisted:

Tack till alla spelare! Ni var underbara allihopa!
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: tor 15.3.2007 13:13
Ort: Vasa / Kaskö

Inläggav Miyo » sön 24.10.2010 18:51

Tack till spelledningen för det här kapitlet. Det var intressant och fyllde säkerligen sin funktion för vittnenas del. Tack speciellt för att ni gav oss tid emellanåt att tala om det som hänt istället för att bara rusa från scen till scen, och för poängerna om samvete och laganda. Tack mina fellow witness-spelare för att ni är så olika och intressanta att interagera med, och till monstrum-spelarna för att ni så duktigt lyckades spela en uppsjö olika roller som påminde oss vittnen, eller åtminstone mig, om att vi i slutändan bara är människor.
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Inläggav Elvea » sön 24.10.2010 20:23

Tack också från mitt håll, för kanske ett av de bästa lajv jag varit på! Jag har svårt att sätta fingret på varför det blev så lyckat, men jag hade otroligt skojigt! Kanske det var det faktum att vi faktiskt kunde relatera till alla vi träffade på, och inte tvingades gå igenom hela "vem är du då?" gång på gång, eller att det kändes som om det här lajvet faktiskt fokuserade på vittnena, istället för att vi mest råkade befinna oss i situationen av en slump. Minna har också en jättebra poäng i att det var bra att vi fick tid på oss att tänka och diskutera.
För första gången på jättelänge kände jag mig verkligt in character, och det var enkelt att slås av panik, brista i gråt och tappa hakan, gång på gång. Jag var lite rädd att alla monstrumspelare skulle känna sig som "statister", men vad folk nu sagt verkar ju de flesta haft ett bra lajv :)
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

Inläggav just_j » sön 24.10.2010 22:13

Tack verkligen för Witness VII utåt kanske jag inte agerade så mycket, vilket delvis berodde på min karaktär men har inte under något lajv kännt en så stor resa för karaktären inom mej.

Jag var rädd, mådde fysiskt dåligt, var glad, ändrade attityd och var nära att gråta två gånger. Det vill säga inte jag; utan min karaktär Jonas.

Tack spelledningen, tack alla monstrum som spelade delvis scriptat men på ett mycket lyckat sätt.

TACK!!!!!!!!!

Johan[/b]
Ab imo pectore
Användarvisningsbild
just_j
Präst
Präst
 
Inlägg: 294
Blev medlem: tor 4.12.2008 16:30
Ort: Helsingfors

Inläggav Adaira » mån 25.10.2010 11:48

Tack oxå för min del! It was awesome!!!!! Tack SL, tack alla monstrum, en otrolig upplevelse -det var mer än en gång vi föll ihop i småbitar! (och man kände sig riktit bortskämd då all fokus liksom var på oss vittnen...) Tack till alla fellow vittnen -Meya lärde sig mycket nytt och lär ha sin agenda fullbokad i en tid framöver!
Ser SÅ fram emot sista kapitlet!!!!! :D
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Inläggav Alikai » mån 25.10.2010 12:22

Jag vill också säga ett stort tack till alla och SL för detta kapitel! Tack vare er har Aeva fått vara ett stort frågetecken, men komma fram till stora insikter! :D
Welcome to my Realm of Madness! Have some tea and try not to choke on the cupcakes.
Användarvisningsbild
Alikai
Biskop
Biskop
 
Inlägg: 339
Blev medlem: sön 4.1.2009 17:19
Ort: Esbo, Finland

Inläggav Chali84 » ons 27.10.2010 13:38

Trots att vi just spelade kapitel 7 så är det redan dags att tänka framåt till kapitel 8. Anmälningstexten borde komma upp här inom de närmaste dagarna och det kommer att vara möjligt att börja anmäla sig fr.o.m. måndagen den 1.11.

Vi hoppas från spelledningen på att alla som varit med hittils i serien och som bara har möjlighet och tid, att ni kan komma med och bidrar till att skapar ett bra och häftigt slut på denna serie! :twisted: Ju fler desto bättre! Också ni som inte varit med tidigare, kom med och bidra till upplevelsen av slutet på Witness-serien. Ty slutet närmar sig, på fler än ett sätt. 2:ph34r:

mvh

Spelledningen
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: tor 15.3.2007 13:13
Ort: Vasa / Kaskö

Inläggav Miyo » tor 28.10.2010 13:10

Måste igen ge upp ett högljutt halleluja för alla som deltog i kap. VII. Är på åttonde sidan på min karaktärsberättelse och återupplever alla minnen i detalj. Och på allvar, i mitt huvud var det minst 50 deltagare på det här lajvet, för så många olika roller figurerade att de omöjligt kan ha spelats av olika personer. Ni var så otroligt duktiga!!! *smoochies*

Jag slås nu också såhär i efterhand av hur smidigt alla scenbyten o.d. sköttes. För första gången sedan The Haunting kändes det som om jag var mitt i en film, och säga vad man vill om skriptning, men nog är det alltid snäppet häftigare när vissa saker är noggrannare bestämda. Raffinerade så att säga. Och som Pia säger kände man sig nog lite bortskämd när vittnena fick så mycket uppmärksamhet. :) Orsaken att allt fungerade så otroligt bra var ju också att man hade så många minnen från tidigare kapitel. Oftast är ju karaktärers minnen bara något som står skrivet på papper, men att ha en verklig erfarenhet att tänka tillbaka på är guld värd.

Gudar vad det hade varit häftigt om man skulle ha haft en eller några videokameror monterade någonstans under kap. VII...


Och kap. VIII kommer så fort emot. Finns så sjukt mycket som borde hinnas med tills dess!
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Inläggav Chali84 » tis 2.11.2010 13:23

För de som har väntat på inledningstexten till kap. 8 så kan det meddelas att den kommer upp på hemsidan senare idag, men för de som vill läsa den redan nu så finns den här nedan att beskådas och funderas på. Enjoy!

-------------------------------------------------------------------------------

ULTIMA THULE


Ragnarök. Världen undergång. Vid Finbulvinterns inträde - tre dagar långa som tre år - skall nöd, lidande och krig härja i människornas värld. Tecknen framträder: Tre roströda tuppar galer, och därmed förmörkas solen och jordbävningar brytar jorden samman.

Stormar piskar haven och sliter loss skeppet Nagelfar från sina fjättrar. Fiendens skaror reser sig därifrån till slag vid tusenmilaslätten Vigrid. Till Gjallarhornets kall mötas härarna och striden som följer får bergen att rämna, klyver himlen och förintar människorna och alla världens varelser. Världsträdet Yggdrasil brinner och resterna av världen sjunker i Havet
.

Ur Voluspá (Völvans spådom), den äldre skriften.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arkeologisk storfynd i Österbotten


"Vad man tror vara ett sensationellt och unikt arkeologiskt fynd har gjorts i österbotten förra veckoslutet. Arkeologer från hela världen riktar nu blickarna mot västra Finland och det man väntar vara vår tids mest intressanta utgrävning. För att utgrävningsgruppen skall få arbeta ostörda av allmänheten hålls platsen hemlig. Källor på arkeologiska institutet i Finland har däremot låtit förstå att man redan hittat vapen, kläder och skelettdelar. Dessa är daterade till 1000 e.Kr. Än mer intressant är dock upptäckten av en kista av okänt material och ursprung, som ännu inte framgångsrikt kunnat dateras. Mer information om utgrävningarna publiceras sedan kistan är fullt uppgrävd och exaktare uppgifter om kistans ursprung och innehåll kunnat fastställas.”

VBL - 16.11.2010

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

17. Nov 2010 Anno dominio

Finally, my time has arrived. The wait will soon be over. All that has been done up to this point has been in preparation for what is to come. My atonement will at last be done and with that, the shackles of mortality will at last be shed and cast away for ever! My plan, my work and my preparations have set wheels in motion that are now inevitably leeding up to this moment in time. I am ready.

And they will all be there. Every. Last. One.

And so shall I.

W.T.
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: tor 15.3.2007 13:13
Ort: Vasa / Kaskö

FöregåendeNästa

Återgå till Lajv

cron