[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - Omertá II - VENDETTA
Till Elorias hemsida

Omertá II - VENDETTA

Diskussionsavdelning för föreningens lajv

Inläggav Pia » sön 26.4.2009 14:08

Vem var det som betalade min (Skorpionens) pizza när vi var i N.aT.T/ undrevärldens första tillhåll (Fredriks lägenhet) ??

Hojta till så får du pengarna!
Senast redigerad av Pia sön 26.4.2009 18:13, redigerad totalt 1 gång.
Pia
Hantverkarlärling
Hantverkarlärling
 
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 21.3.2007 19:49
Ort: Vasa

Inläggav Darulf » sön 26.4.2009 16:55



Nu när alla hemligheter är yppade passar vi på att ge er möjlighet att också läsa allt tilläggsmaterial från hemsidan.

Ni känner redan till hemsidan:
http://www.eloria.fi/Lajv/Omerta2/Omerta2.php

Båda avdelningarna har olika skyddade sidor. Lösenorden är:
Saari-familjen: lamiafamiglia
N.A.T.T.: BE114D0NN4

Trevlig läsning!

För undre världens del finns ett brev skrivet av Handsken (NPC-roll under lajvet). P.g.a. forumregler kommer brevet här i lite censurerad form:

--------

Morjens morjens,

Vem f#n sa att brott int lönar sig? Måst ha varit en rejält dum j###l som aldrig stulit någo i hela sitt liv. Det finns 1001 olika sätt att bli rik på att länsa sådana idioter på allt de äger och har. Allt som behövs är lite hjärna och nerver. Åtminstone var det så förr.

Då styrde ingen Vasa, utan det var istället olika gäng som hade en större eller mindre del av kakan. Visst blev de slagsmål ibland, men ingenting som int gick att lösa med några knäckta revben. Ovanligt att nån sku ha mist livet. Då var och en höll sig någorlunda på sin kant, så kuna alla förtjäna. Det är trots allt det det går ut på. Att förtjäna. Bankrånarna råna banker, hembrännarna langade egen sprit och ludren var så h#####s bra på vad de gjorde att man ville kasta pengar efter dem emellanåt. Och kom polisen så var det bara att ge dem stryk och det visste de om. Sen kunna man ibland fara in på tegelhotellet ifall man gjort nån riktigt stor stöt. Där satt iallafall alla gamla polare och uggla, så man var i gott sällskap.

Men så gick det käpprätt åt h#####e… Dom där f#####s familjerna med sina italiano-mafia fasoner. De var tre stycken i början; Mustakallio, Tamminen och Kangasmäki om jag inte minns fel. Och de var nog så nöjda med att hålla sig på sin kant till en början. Men snart så fick ingen annan heller förtjäna på sånt som de tyckte var deras territorium. Och de var int sena att ta till kniv och pistol heller, j###a råttnäsorna! Snart måste man gå och bära på åtminstone en kniv och en pistol då man sku och göra lite pengar.

Och poliserna var det inget likt med heller. De började också beväpna sig. Men de tog inte fast några från familjen. Eller om de gjorde det så var de fria nästa morgon. Men oss andra var de nog på som flugor på skit. Inte svårt att gissa varifrån poliserna och andra fick sina bonuscheckar ifrån. S####s horor hela bunten…

Nå, snart var det inte många gäng kvar. Och de som var kvar samla ihop sig till ett. Fists. ”Näven” på ren svenska. Och då de härska visste nog familjerna att ifall de måpsade upp sig så fick sjukhuset snart mycke att göra. Och vi andra fick förtjäna i lugn och ro. Man skulle bara se till att komma ihåg att sticka en liten del åt stornäven själv emellanåt. Kari hette han. Stor j###a karl, kunde knäcka nötter mellan tummen och pekfingret. Jo jo. Men ordning var det.

Men sedan p#####e det ner sig igen. Det var de där Saari-familjen som kom till Vasa och börja ta över de gamla familjernas affärer, tills de var ensamma kvar. Och aggressiva var de också. F#n vad de och Fists slogs. Många som hamnade i jorden under den tiden. Många bekanta.

Nå, för en par år sedan kom domen. Fists och Saari-ynglena tog ihop i Brändö. Och Saari hadde ihjäl varenda en av dem, Fists alltså. Sen var de bara att böja på huvudet och låta Saari ta vad de ville ha av en.

Oj v###o vad jag skulle vilja ha Don Harri Saari här nu. Så skulle jag visa honom vad det innebär att ha b######a rejält i skruvstädet. S######N! De skall lägga sig i precis allt man gör. Man kan int ens stjäla en sixpack öl från en bensinstation utan att Saaris skall vara där och ha första och andra huikkan från varenda flaska. Sedan pissar de i den tredje och ger den tillbaka. Och det är bara att buga och bocka och ta emot. Grina som en idiot. Jo jo.

För ett tag sedan krigade faktiskt Saaris mot någon annan. Då var det nästan bättre att sitta på kåken. Mycket säkrare än att vara ute på gatan. Man kunde höra hur pistolskotten ekade genom natten. De höll på en god stund och man kunde läsa i Vasabladet hur de hittade lik här och var. Uppskurna, torterade och lemlästade. Äckligt var vad det var. Men å andra sidan ska man int klaga, de hade ihjäl varandra för en gångs skull. Hellre det.

Men Saaris är som kackelackor. Snart var de där igen, ännu flera än tidigare. Och det fanns int en enda paj som Harri inte hade fingret i. Och så ede ännu idag. Folk som inte velat något annat än ägna sig åt hederlig stöld sitter här bakom galler och spottar i taket. Och så fort man kommer ut så skall det betalas skyddspengar åt don Harri Saari. Och gör man inte det så blir man av med ett finger. Eller en arm. Eller en pungkula. ”Int behöver du ändå denhär då du skall ut stjäla” säger de. Just jo, nej, vad skulle jag med dem? V###o.

Samma om man gjort en stor och farlig stöt. Inte är det polisen som knackar på dörren nästa dag inte. Nej. Det är ett par kostymnissar från familjen med stora flin på läpparna. Och de tar aldrig mindre än hälften. Bra ifall man ha kvar så att man kan fylla på bensinen i flyktbilen efter att de gått. Du kan ge dig fan på att det är någon som berättar för dem. Man får mycket för pengar. Öron både här och där. Ifall men får reda på att nån ha tjalla, ja, de gör int om det två gånger. Vi har speciella celler här på kåken för sådana. Så va än Saaris bjuder dej, går int du bakom ryggen på dina polare, hör du det?

Förresten så fick vi in en ny klyvare hit idag. Sitter för beväpnat rån, dråp, förfalskning och motstånd mot polis. Verkar inte heller rädd att ta ifrån sig, tror han kan vara någon form av knarkare. Kan hända att han har kontakter. Kommer nog att hamna på ett rätt högt pinnhål här tror jag, ifall Bulldoggen int bestämmer sig för att äta honom till lunch.

Nå, det om det. Skulle man inte vara så gammal skulle man kanske bli tvungen att bli hederlig, eller nåt lika j#####t. Jag vet inte så mycket om denhär Firman som jag hört vissa tala om, men vad den är så kan det inte vara lika hemskt som att vara under Saari-familjens tumme. Men si efter att lita på dem för mycke bara. De är int som vi.

Lycka till, jag berättar mera ifall jag hör någonting innanfrån murarna.


Hälsningar,
Handsken.

P.S. Kan du skicka en tobakslimpa eller två. Behöver lite kontanter att röra mig med här inne. Säger att jag kan komma ut om ett par år med gott uppförande. Inga problem! Och våran hemlighet är säker med mig, lita på det. D.S.
Senast redigerad av Darulf mån 27.4.2009 07:51, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Darulf
Ängel
Ängel
 
Inlägg: 3625
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:52
Ort: Solf

Inläggav Adaira » sön 26.4.2009 21:33

Tusen tack åt er alla! Det var jätte roligt! :D

Tack speciellt åt alla i N.A.T.T o alla andra som ja spela mot! Kul att lajva ihop!

Sen vill ja ge ett extra tack åt Nine/Linn och Claymould 18/Sanne för mina första lajv-kills! :P :twisted:

O så tack till Don Martin Saari/Tobias för min första döds-scen ever -den va ganska fin egentligen o Boot 09 aka Heidi friedrich var minsann en människa som förtjäna att dö... ;P

Och så en stor applåd till SL -ni gjorde ett bra jobb! De var en dag man inte glömmer i första taget! *weiii* 2:D 2:P 2:lol:
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Inläggav Miyo » mån 27.4.2009 09:13

En dag man inte återvänder från i första taget heller. Alltså herrigyyd vad mitt huvud känns tomt. *svimma*

Så var det då att spela väldigt länge med hög intensitet och mycket sol. Man måste koppla av NÅGON gång om man lajvar mer än 12 timmar, så är det bara... nåja, åtminstone för mig.
Senast redigerad av Miyo mån 27.4.2009 12:19, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Inläggav Sorcerer » mån 27.4.2009 12:00

Tja, nu när jag tillbaka i Åbo, när jag kom tillbaka så var det en dusch, mat och sömn som gällde. Men nu när jag har sovit och mitt huvud har klarnat så är det väl dags att säga något. :)

Jag vill tacka spelleddningen som ordnade lajvet. Det var i och för sig mitt allra första lajv, så jag kan inte säga om det var bättre eller sämre än det och det lajvet. Men en sak är säker: Loved it! ;) Det brukar dessutom vara så att det FÖRSTA av något är oftast speciellt.... (Första keikkan med bandet, första skivan man köpte, första kärleken)

Sedan vill jag tacka alla mina medlajvare som hade tålamod med mina idéer och ibland korkade påhitt. ;) Och att de gjorde lajvet värt att lajvas.
Användarvisningsbild
Sorcerer
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 488
Blev medlem: fre 16.5.2008 08:11
Ort: R'lyeh

Inläggav Miyo » mån 27.4.2009 13:50

För övrigt, fick någon några som helst bilder från lajvet? Ingen gruppbild blev det ju (damn it), men finns det något som kunde tåla att sättas upp på hemsidan så hör gärna av er till mig genom att skicka PM här på forumet eller maila webmaster(at)eloria.fi!
Användarvisningsbild
Miyo
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1913
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:37
Ort: Vasa

Inläggav Emil » mån 27.4.2009 23:01

Jag har hitttat en Olympus-kamera i Kasernen, antagligen från fredag kväll.

Det finns en bild på flickan med tatueringar på som jag aldrig fick veta namnet på, varken in eller off. Sedan är det också en bild på en katt. Någon som känner igen detta?
Användarvisningsbild
Emil
Biskop
Biskop
 
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 20.3.2007 17:40
Ort: Stockholm

Inläggav Shantina » tis 28.4.2009 07:57

Först vill jag tacka Saari familjen. Ni var helt underbara att lajva med. Och sen såklart ett extra tack till min lillasyster Terhi som gav mej all informationen :D Och tack till alla andra jag hade intriger med, älskade biljakterna 2:D

Sen måste jag erkänna att vi inte ännu har hunnit städa lägenheten sedan lajvet :P Men dethär är i alla fall vad vi har hittat redan:

Solkglasögon (Minnas, redan hämtat)
Stephen Kin bok (Eriks, oxå hämtad)
Nålar med flaggor på (Keke, är det dina?)
Matlådan med en massa halvtomma sallader i (När kommer ni och hämtar dem?)

Jag ska försöka städa lite idag, så kanske jag hittar något nytt. Hittade just en tom saltajordnötter påse BAKOM soffan *fyfy* men jag antar att ingen kommer att sakna den. Haha.
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre

Inläggav Adaira » tis 28.4.2009 10:03

Tina: Heheh, det verkar som om N.A.T.T. inte är speciellt renliga av sig ;P
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Inläggav Hillstream » tis 28.4.2009 17:19

Den nya Donnen tackar alla för ett trevligt och roligt lajv:) Ännu idag så satt jag o funderade på vem ja sku befodra och vem ja sku ta livet av. Ja menar. Den nya underbossen blev mördar efter att ha healat en natt medlem. :P


Ja sku je vad som helst för att få se en "kill cam" på Don Harris död.
de var ju bara något som händer på film:P

Och alla biljakter som det blev. får änne samma fiiis av att sätta mej bakom ratten i min röda volvo:P Ett bevis på att ja levde mej in i jakten på Kenser var att MAN KÖR INT 110 ÖVER BRÄNDÖBRON om man är normal :P


PS. vår lägenhet var inte specielt städad före lajvet heller:)

Slutligen ett stort tack till spelledningen för ett underbart lajv, längtar ren till uppföljaren:P

//Don Martin
Användarvisningsbild
Hillstream
Hantverkare
Hantverkare
 
Inlägg: 34
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:32
Ort: Bäckby

Inläggav just_j » tis 28.4.2009 17:48

Hos Jonny finns inte min vita Scarf men jag hade en vit scarf och saknar även mina skor. Någon tog under lajvet fel skor och de som är hos Jonny och Pia är inte mina. Ingen panik.

Som förstagångslajvare tyckte jag det var helt underbart.

Don Martin; vad är problemet med att Oliver Schiller skall bli capo eller har du hemligheter jag inte vet om :lol:

Tack alla jag träffade både IN-lajv och OFF.

Hopas vi hörs och ses.

Speciellt tack till spelledningen som jag meilat

//Johan

Oliver Schiller

ps... Sandelin; köpte du bara chips när Vlada kidnappades :lol:
Användarvisningsbild
just_j
Präst
Präst
 
Inlägg: 294
Blev medlem: tor 4.12.2008 16:30
Ort: Helsingfors

Inläggav Ileea » tis 28.4.2009 19:55

Jag loggar in på den ökända community-sidan berusad.org, och vad skådar inte mina ögon bland nyheterna?

"Polisen fick tips om Saaris planer veckan innan."

För en sekund trodde jag det syftade på Omertà, men efter en närmare genomläsning insåg jag att det var en nyhet om undersökningar angående skoskjutningen i Kauhajoki...
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Inläggav Chali84 » tis 28.4.2009 20:10

Lite fniss :lol: :P
Användarvisningsbild
Chali84
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: tor 15.3.2007 13:13
Ort: Vasa / Kaskö

Inläggav postiljonen » tis 28.4.2009 20:43

åh, jag är helt utslagen ännu. o min kämppä är också helt upp och ner fast ingen spelat i den ;P

tusen tack till alla underbara spelare och SL. Jag kunde räkna upp precis alla men plockar några; min soldat OCH don; martin. kul att spela med dig. ;lucia för alla tusen order som skulle föras vidare; schiller för helvilda ideer och bra kort i pokerspelet (kanske?).

jag saknar förresten en mörk, smårutig halsduk om nån får ögonen på den.

ska sammanfatta lite mer systematisk feedback i risoros-tråden

//petter
Användarvisningsbild
postiljonen
Värdshusvärd
Värdshusvärd
 
Inlägg: 68
Blev medlem: mån 18.8.2008 10:43
Ort: vasa

Inläggav Elvea » ons 29.4.2009 16:32

Sandra - Jag reagerade på samma sätt! Liksom "WHAT?!", snabbt klicka tillbaka för att kolla :P
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

FöregåendeNästa

Återgå till Lajv

cron