av Daemonist » tis 22.7.2014 21:28
Nåja, över en vecka efter att lajvet hållits så har jag väl fått tillräckligt med lugn för att skriva ner något av en aftermath.
I slutändan måste jag väl nog säga att detta är det lajv som jag är mest nöjd med i helhet. Jag är glad att så många hade en väldigt positiv upplevelse, men är också medveten om att det finns de som kanske hade önskat något annat av upplevelsen. Det var ett väldigt experimentellt lajv på flera nivåer, men tror också att det betalade av sig. Jag vet att åtminstone jag personligen tagit en hel del lärdomar av detta, som kommer att påverka mina framtida projekt. Lajvet eftersträvade en känsla av att "de som inte var där kan inte förstå" och nog känns det ju som att man inte riktigt kan förklara hur nästan hela lägret stod och satt och grät tillsammans då solen sakta gick ner. Oändligt många tack till alla som medverkade och gjorde lajvet till det som det blev!
En guldstjärna till Jo och hennes medhjälpare för den ypperliga (och annorlunda) maten, samt en extrastjärna till Linn som var med och designade menyn.
Guldstjärnor även till Vivi, Sandra och Anders som hjälpte till före och efter med släpandet i skogen.
Själasångaren har gått vidare och så gör även världen och projektet. Stay tuned för fortsättningen i Menidi'ath!
Optima partium virtutis est prudentia.