[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - Rännstenstango (28.1.2012)
Till Elorias hemsida

Rännstenstango (28.1.2012)

Diskussionsavdelning för föreningens lajv

...

Inläggav Daemonist » sön 29.1.2012 13:48

Optima partium virtutis est prudentia.
Användarvisningsbild
Daemonist
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 134
Blev medlem: lör 12.12.2009 15:32

Inläggav Ileea » sön 29.1.2012 16:12

Jag kommer att behöva mer än en dag på mig att samla tankarna efter gårdagens lajv, och kommer att ge respons på lajvet direkt åt spelledningen. Däremot skulle jag vilja rikta ett par tack, eftersom dessa personer av en eller annan orsak tillförde speciellt mycket till min lajvupplevelse.

Petter
- Drake, min vapendragare och högra hand. För evig trohet och alla "ers nåd". Det var fantastiskt att märka hur bra Elena och Drake kompletterade varandra.

Jakob
och Nikolai (ber om ursäkt för eventuella felstavningar) - det var första gången jag spelade mot och med er men förhoppningsvis inte den sista. För det mesta har jag svårt att spela mot och med personer som jag inte känner OFF-lajv, men med er var det hur lätt som helst!

Zacharias -
för allt det mörker som fanns i Elena, och för att vi faktiskt fick ta livet av dig. Hämnden är ljuv, både från Elenas och från mitt eget håll!
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Inläggav dragonlady » sön 29.1.2012 18:53

Tror inte jag har angstat så mycket på ett lajv förut. På ett bra sätt.Tror det var bra att Pute dog för jag tror hon skulle ha blivit en smått galen vampyr ifall hon blivit omfamnad efter 30 år av helvete inlåst i en källare och utnyttjad för diverse olika ändamål av sin mästare.
Tack Basti för mitt personliga mindfuckshelvete under lajvet!
Tack till Keke för att du skrev min roll så bra efter mitt vaga flumm av en ide till rollen.
Och till mina medspelare som av en eller annan anledning uppmärksammade mig under lajvet. Calle för att du lurade den stackars flickan att omedvetet berätta om sin mästare även om hon djupt visste inne i sin själ att något inte stod rätt till och hon så kommer att få skit för det(vilket hon också fick). Och Linn för att jag fick sitta och vara avundsjuk på dig för att du hade det så lätt som Ghoul. Du fick till och med träffa din familj!Och jobba,Vanliga saker. Och det hjälpte ju inte att jag måste umgås med dig för att försöka få fram information åt dig till min mästare.
Användarvisningsbild
dragonlady
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 723
Blev medlem: tor 15.3.2007 12:07
Ort: Jakobstad

Inläggav PaxMayne » sön 29.1.2012 19:02

Ett par tack är faktiskt på sin plats.

Tuomas, som spelade min gode vän Renvall, var en underbar motspelare. Tillsammans lyckades vi knäcka gåtan Ruby, OCH rädda livet på en av de viktigare vampyrerna i Vasa. Slutrepliken "Jag far nog bara hem" var pricken över i.

Nicke, som spelade fogden. GUD att det var skönt att få hata dig, och min personliga utveckling från "han är en dryg stropp" till "han är den som ligger BAKOM allt fanskap" var skön. Herdens vana trogen brydde han sig inte i intrigerande och kallprat, utan gick rakt på med vargklorna framme. Du var så härlig som antagonist!

Tobbi, som var min trogna vapendragare. En god vän och fantastisk lärling - som sedan visade sig vara en av lajvets verkliga bad-guys. Du gav Herden samvetskval som få, och fick honom slutligen att i ett tappert försök att rädda ditt (och hans) skinn lämna den stad han älskade mest av allt. I något skede kommer han att slita dig i stycken, men Gud hjälpe honom - han kan inte sluta gilla dig som vän.

Alla andra i The Blood Hound Gang. Ni var sköna att spela med.

Vicke, för att du var så FÖRBANNAT freaky. Ditt spelande i slutet av lajvet, flr att driva Tobbi till vansinne, gav mig - tro't eller ej - det mest in-iga moment jag hade upplevt under lajvet och kanske det bästa minnet jag har från RT.

Minna, för att du var så satans svår att få tag på.

Keke. Vad än du tror om honom respekterade Herden dig, och även om han kände sig överkörd av Clinsmann i slutet av lajvet kommer han verkligen vilja gråta (även om han fysiologiskt inte kan) då han hör att du dött. Blood WILL flow if he ever find out who did it...

All in all - Vasas före detta Sheriff och Uleåborgs blivande Furste, mr Bat-vamp Rorschach tackar för sig.
Maple. Maypole. Catch and carry. Ash and Ember. Elderberry. Woolen. Woman. Moon at night. Willow. Window. Candlelight. Fallow farrow. Ash and oak. Bide and borrow. Chimney smoke. Barrel. Barley. Stone and stave. Wind and water. Misbehave.
Användarvisningsbild
PaxMayne
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1217
Blev medlem: sön 25.3.2007 01:37
Ort: Råskisen bak Brändö Esso.

Inläggav Elvea » sön 29.1.2012 19:10

Jag är mest glad över att jag lyckades med mitt personliga mål för lajvet - att vara IN på riktigt. Det var länge sedan sist, men det gick bra! Sen gillar jag att vi faktiskt själva var såpass konkret inblandade i att vi kom framåt i storyn :)

Personliga rosor vill jag ge åt Minna, för helt sinnessjukt bra spelande där i taxin, och i Alyssas lägenhet. Jag var så väck. Och off så imponerad. Åt Nettie för att jag aldrig sett dig så kuvad, och för att du gjorde det så bra! Väldigt trevligt också att ha en annan ghoul att prata med och tycka lite synd om, och diskutera framtid och börja tänka i banor som jag inte gjort på länge. Och för lite lätt småflörtande ghouler emellan :) Sen ger jag också gärna en ros åt Ben för väldigt naturligt lajvande, trots nybörjar-heten :) Pia får dock nog en hel blomrabatt, och jag kan inte börja räkna upp orsakerna, men vi vet dem nog redan. Diskussionen i trapphuset och angsten i chantryt och skrattanfallet i elskåpet och sådär rent allmänt. Nu tycker jag vi sätter förbud på att vi två ska spela mot varann resten av det här året :P

Andra saker jag vill rosa är:
- Mellanbriefingen, och att det sköttes så effektivt. Väldigt bra tänkt, tycker jag.
- Fint att det användes så mycket allmänna ställen, jag tycker det stärkte Out of the Box-känslan. Och själva platserna kunde nog inte varit bättre.
- Snyggt skrivna roller, jag fick iaf känslan av att allting var väldigt genomtänkt, och att jag hade massor av möjligheter.
- Bra tanke med inlajv-taxi :) Gillar också att man använde sig av yttre kontakter, även om jag nu själv inte hade sådana.

Sedan lite ros:
- Vid ett tillfälle hamnade jag och Pia att stå off och vänta i 10 minuter för att ställa en fråga, och sedan gick SL därifrån mitt i. Det var lite frustrerande, då man försökte hålla upp karaktären. Det var rätt mycket just för stunden, men nog var det störande icke desto mindre.
- Nu råkade det ju sig att vi fick upp spåret av den enda personen vi sökte under lajvet, av en händelse. Och tur var väl det, för annars hade vi inte haft något att göra :P I vissa fall var det lite klent med möjligheter.
- Prebriefen på fredagen kändes emellanåt lite onödig. Jag satt mest och väntade. Och det kunde jag lika gärna ha gjort utan att stiga upp "tidigt".

Det finns säkert mer, men jag är för trött.
TACK till SL och assistenter! Jag hade jätteskoj!
(Och herregud vad jag missbrukar smileys)
Användarvisningsbild
Elvea
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: ons 14.3.2007 22:23
Ort: Vasa/Aarhus

Inläggav Shantina » tis 31.1.2012 10:07

Jag för min del tänkte börja med Riset eftersom jag sedan då får ta allt det roliga :P

Ris:
- Den grymma mängden text som skulle plöjas genom för nya deltagare (ja, gamla skulle också läsa dem. Men ni fick ändå mycket gratis då ni lajvat inom serien tidigare och ni påpekar alltid åt oss oerfarna om hur mycket mindre text det fanns nu) Alla läser inte lika snabbt som andra och för ex mig själv så är läsning ett av de svagaste sätten att lära mig något. Så det var långa 38 sidor jag skulle genom. Att sammanfatta resten av texten på samma sätt som ni sammanfattat klanerna hade varit uppskattat.
- Precis som folk tidigare sagt (och som SL själva säkert också har konstaterat) så fungerade inte SLC riktigt som önskat. Och det att när man väl nådde fram och möttes av en tydlig irritation (pga stressen) och avklippta svar så gjorde inte att det lättade upp stämningen kring det hela.
- För lite att gå på med intrigerna! Det har också nämnts av andra tidigare och det är nog vad jag personligen själv hade störst problem med efter lajvet. Det känns inte okej att ens enda intrig (som är hela orsaken till varför man är där, varför man skulle vilja stanna) inte leder någonstans! Att stå och trampa vatten i 7 timmar utan att riktigt hitta en enda ledtråd (då man ändå är flera som letar) så känns väldigt surt. Varför ge folk intriger om de inte kan ta sig frammåt?
-Till mina knän som hindrade min rörlighet efter halva lajvet, det gjorde det allt svårare att lajva fullt ut vilken jag i efterhand själv är lite besviken över. (Ja, ifall jag kan ge rosor för saker som förde mitt lajvande frammåt så måste jag ju få ge ris till det som faktiskt höll mig tillbaka. Och som i slutänden avgjorde att jag avbröt lajvet i förtid)

Och innan jag börjar med mina rosor så vill jag poängtera att ris nr3 inte ligger i att vi inte fick fast mördaren (för herregud, det är ju ett lajv. Det SKA inte vara inskrivet att mördaren SKA åka fasst. Och vi konstaterade efter lajvet att Daniel hade så j*kla flyt genom hela lajvet att han bara kan hyllas för sin överlevnad) utan för att fyra personer inte hittade en enda ledtråd under hela lajvet, så svårt ska det faktiskt inte vara att göra något åt sin huvudintrig.

Sen lite Rosor: :)
-En stor ros till Raphael som fick mig att hitta min karaktär så snabbt i början av lajvet. Med dig kände jag alltid att jag kunde spela ut henne helt.
-En bukett rosor även till Adele och Sakari (Jag vägrar kalla dig Ibsen!) för att det var så himla roligt att irritera er ena sekunden för att hjälpas åt nästa. Det kändes som att vi verkligen fångade Hesa mentaliteten där.
- En rutten ros till Nobel. Skitt vad jag hatade ditt nöjda flin i slutet! Men du blev ju en käke fattigare så Hököga är nöjd ;) Tack för att du fick hennes nerver att brista och slå till någon med full kraft i Elyseum!
-Och till sist lite utströtta rosor till Gangrels+Renvall. Att sitta inträngd i en bil tillsammans med er är en känsla som är svår att beskriva. Tack för att ni är sådana fina lajvare och att ni gav mig ett roligt lajv och möjligheten till ett nytt mål då min egna intrig aldrig kom någon vart. (Och tack för att ni hade mig att sitta bredvid min skapares mördare genom halva lajvet... ironin där är bara för stor)

Sedan innan jag tackar för mig vill jag även säga att det här är nog det lajv jag tagit mig genom med flest (verkliga) fysiska skador. Ännu idag känner jag av såret i gommen som tänderna skrapade fram, båda mina knän och mitt bäcken är överansträngt så jag har problem att gå i trappor eller sitta längre stunder och knogarna är fulla av rivsår från då jag slagit till folk och väggar under lajvet. Men hey, allt för konsten eller hur? ;)

Tack alla för detta lajv!
O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre

Inläggav Gary L Grape » tis 31.1.2012 14:15

Som åtminstone Minna vet så har jag inte tidigare haft något intresse av Vampyrlajv, men efter att jag har läst Nordic Larp och dessutom nu har medverkat som yttre kontakt under RT måste jag säga att jag har ändrat uppfattning. Nästa gång det blir vampyrlajv i Vasa kan det definitivt hända att jag är intresserad av att vara med :D
"Cornix cornici nunquam oculus effodit"
Användarvisningsbild
Gary L Grape
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 459
Blev medlem: tis 28.9.2010 06:51
Ort: Sundom (Xanadu)

Inläggav Shantina » tis 31.1.2012 14:28

Ja skitt det glömde jag! Jag vill ju tacka dej Marttinen också som en fantastisk kontakt! Desto fler samtal vi gjorde desto mer irriterat och aggressivt svarade jag i telefonen, vilket var helt underbart! Älskade att köpslå med dig!

Och vänta bara, en Rubypåse finns i Hökögas bil så din betalning är påväg ;)

En av de roligaste sakerna att göra som Hököga var just att smuggla de här små sakerna under lajvet. När vi besökte lägenheten där Brutus blivit mördad så smög lappen med "Avsändare/Mottagare" ner i fickan utan att Adele och Sakari märkte det (och jag visade bara er de andra lapparna, Sori) och sedan ute vid Pollar Mills smögs det ner en Rubypåse (Hade inte sheriffen varit där kan det vara att en hel väska åkt ner, men å andra sidan ville hon inte heller att Järnhand skulle få tag på något mer Ruby. Så det kan också vara att den ändå hade fått stanna)
O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre

Inläggav Gary L Grape » tis 31.1.2012 14:33

Jo du, Marttinen ger inte ut någon info över huvud taget utan att först ha kollat upp ett antal gånger vad det skulle kunna vara värt för honom ;)
"Cornix cornici nunquam oculus effodit"
Användarvisningsbild
Gary L Grape
Adlig
Adlig
 
Inlägg: 459
Blev medlem: tis 28.9.2010 06:51
Ort: Sundom (Xanadu)

Inläggav Shantina » tis 31.1.2012 14:55

O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre

Inläggav Judith » tis 31.1.2012 23:01

Så, nu har jag varit på mitt första vampyrlajv :D

Jag vill än en gång tacka Hannes för alla diskussioner vi hade. Ord räcker inte till att beskriva vad de betydde för mig.
Du var helt enkelt perfekt som Vildens skapare.

Tack Daniel för samtalet medan vi väntade på att herden skulle anlända. Du skall veta att Vilden haft dåligt samvete för att hon omfamnade dig för att sedan lämna dig. Hon var glad för att du verkade tillfreds i Vasa.

Clinsmann, din närvaro är så invävt i mina minnen i elyseet att jag inte skulle kunna tänka mig det utan dig. Du lyckades så väl utstråla missnöje när Vilden presenterade sig.

Tack till Herden och övriga i vår lilla grupp som hade mig i släptåg. Jag kommer så att minnas tre Gangrel och en Brujah inträngda i baksätet på Herdens bil. Och tack till Kimi som spelade en sån utmärkt värd vid Herdens lägenhet.

Nu märker jag att jag inte faktisk haft så mycket att göra med "folk", egentligen känns det som om jag inte gjort mycket annat under lajvet än att springa fram och tillbaka. Men även om Vilden emellanåt var uttråkad så var inte jag det. Hennes uppgift är slutförd så inte har jag något att klaga över.

Så... Vilden tackar för sig och drar åt skogs
I believe in looking reality straight in the eye and denying it.
-Garrison Keillor
Judith
Riddare
Riddare
 
Inlägg: 111
Blev medlem: ons 4.4.2007 21:11
Ort: Jakobstad

Föregående

Återgå till Lajv

cron