[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - VNO2: Club Fashionable
Till Elorias hemsida

VNO2: Club Fashionable

Diskussionsavdelning för föreningens lajv

VNO2: Club Fashionable

Inläggav Jo » ons 4.5.2011 10:02

Denna tråd tillägnas alltså frågor och diskussion om lajvet Club Fashionable.

Lite allmänna påpekanden som kanske inte så tydligt framkom på hemsidan:

Roller
Rollerna kommer alltså att vara Åbos vampyrsamhälles äldste eller andra vampyräldste som inbjudits till kvällen. EFtersom dessa vampyrer alltså skall vara relativt gamla så är åldersgränsen minst 300 år. För att ge lite perspektiv så kommer jag att spela Ariadne (som gjorde debut i första VNO-lajvet) och som är kring 1200 år gammal.

Rollerna kan om man så vill baseras på historiska personer som förmodas ha dött men som levt vidare som vampyrer. Historiska händelser kan med fördel användas. Tänk också på att rollen inte nödvändigtvis behöver komma från Finland ursprungligen.

De flesta äldste känner varandra just genom de månatliga träffarna och via annat umgänge. Av den anledningen skulle det vara bra om ni kort kunde presentera era roller här.

Klädsel
Jag har fått en del frågor om hurdan klädsel som gäller på lajvet. Eftersom de äldste är gräddan i Åbos vampyrsamhälle och de månatliga träffarna är deras främsta sätt att visa upp sig så försöker de också att visa sina bästa sidor. Vampyrer är av naturen ganska oföränderliga och konservativa så en snygg kvällsklädsel förväntas. Vad jag menar är att slitna jeans, T-tröja och tennistossor inte är riktigt lämpligt men man skall inte heller behöva komma klädd i frack eller balklänning. Mycket är upp till vampyrens personlighet. En del kanske har anammat det moderna ungdomsmodet som används på nattklubbar medan andra är mer koservativa. (ex. Ariadnes klädsel drar inspiration från den Viktorianska eran)


Ariadne
Ålder ca 2200 år. Kommer ursprungligen från södra Frankrike. Anlände till Finland ungefär samtidigt med Svenskarnas berykte korståg hit. Har sedan tidvis varit utomlands men under 1800-talet slagit sig ner permanen. Äger nattklubben The Monkey som är en populär nattklubb bland vampyrer.
Klan: Nocturnal
Senast redigerad av Jo tis 10.5.2011 20:20, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Jo
Präst
Präst
 
Inlägg: 256
Blev medlem: fre 11.5.2007 12:13
Ort: Vasa

Inläggav PaxMayne » ons 4.5.2011 15:03

Det är betryggande att som gammal partyräv veta, att även 1200-åriga vampyrer kan sin höga ålder till trots bege sig ut och partaja... :D

Skulle vara extremt kul att komma på lajvet, men tror inte jag har tid/möjlighet. But please, do tell hur det gick!
Maple. Maypole. Catch and carry. Ash and Ember. Elderberry. Woolen. Woman. Moon at night. Willow. Window. Candlelight. Fallow farrow. Ash and oak. Bide and borrow. Chimney smoke. Barrel. Barley. Stone and stave. Wind and water. Misbehave.
Användarvisningsbild
PaxMayne
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1217
Blev medlem: sön 25.3.2007 01:37
Ort: Råskisen bak Brändö Esso.

Inläggav Jo » ons 4.5.2011 15:26

You got it. Kanske skulle vi köra ett VNO-lajv i Vasa eller Jeppis nån gång...
Användarvisningsbild
Jo
Präst
Präst
 
Inlägg: 256
Blev medlem: fre 11.5.2007 12:13
Ort: Vasa

Inläggav Johanna » tor 5.5.2011 21:00

mysigt o:

Har inte riktigt hunnit skriva nått på nån roll alls, massor att göra och död på kvällarna så men den kommer hit sen i helgen, det lovar jag^^

OCH. jag skulle behöva nånstans att sova natten mellan torsdag och fredag, har jobb på fredag morgon i Åbo och det går inga bussar till Mynämäki efter nio så xD

Men ja, om det finns nå fler vänliga själar i Åbo så^^
I don't necessary agree with everything i say

It's against my personal policy to remember the names of the people i dont like, it's a waste of braincells
Användarvisningsbild
Johanna
Hovnarr
Hovnarr
 
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 19.12.2007 16:28
Ort: Jakobstad

Inläggav Johanna » ons 11.5.2011 21:11

Här var det livat med att skriva oO

Men ja, min roll:

Selene. 530 år gammal. ursprungligen från England, flydde till Spanien och kom sen till Finland i början av 1900-talet
Klan: Nocturnal

Nått mer som behövs? ^^'
I don't necessary agree with everything i say

It's against my personal policy to remember the names of the people i dont like, it's a waste of braincells
Användarvisningsbild
Johanna
Hovnarr
Hovnarr
 
Inlägg: 76
Blev medlem: ons 19.12.2007 16:28
Ort: Jakobstad

Inläggav Jo » tor 12.5.2011 23:54

Tillåt mig att som stolt spelledare vara den första att kommentera lajvet.

Oj vad det blev bra!
Jag vill tacka alla som deltog och som gjorde detta till en fin tillställning. Ariadne fick sig nog en och annan funderare när gömda intriger uppdagades, när en okänd dotterson plötsligt dök upp och när det yttre hotet från Templarerna mitt i allt blev så mycket mer konkret i och med budet från Tyskland.

Personliga tack:

TB aka. Eckhart: Som ungomarna säger "Headshot!" Den rollpresentationen satt mitt i prick! Och din existentiella kris... "Alltså vi är ju inte så osårbara som vi tor... Jag måste få en till pansarvägg till min bunker."

Johanna aka. Selene: Underbar högfärd och gömda skratt bakom solfjädern. "Gamling!"

Maria aka. Antonia von Furstenberg: Fjompigare än så blir det inte. Åh vad du var förbannad när du fick reda på om vadslagningen, men oj då, du hade visst själv gjort ett litet "snedsteg" på din Italienresa.

Kristoffer aka. Knut von Stålhandske: Militärisk korrekt och ändå under tofflan på Generalen *host* jag menar frun Antonia. Din reaktion när Linda trädde in på Bryssel var prisvärd.

Carolina aka. Linda Stenius: Ariadne tänkte nog först att du hade kommit in i helt fel sällskap. Men då hon fick reda på vem du var kände hon sig mycket road. Det var enormt kul sådär OFF att höra dig berätta om själamässan du bevittnat och rent IN sitta och vara alldeles förfärad när Ariadne insåg vad det var du bevittnat.

Tommy aka. Alexander LaPort: Du får det absolut största tacket från mig. Du gjorde en alldeles suverän lajvdebut och jag hoppas verkligen att du vill fortsätta lajva. Jag tror att Ariadne och Alexander kommer att komma väldigt bra överrens och det finns bra chanser för Alexander att få kommunicera med sin älskade Madelene igen.


Ett stort tack riktas även till Bar Bryssel för en utomordentilgt bra stämmningsfull inredning och för en lugn miljö att lajva i. Vi hade tur som fick lajva totalt ostört hela kvällen. Tack även till den hjälpsamma damen bakom baren som gav oss mer belysning då vi skulle ta fotografier.

Tack också till Studentteatern för att vi än en gång fick använda utrymmena i Reuterska huset för pre-brief.


Tack ännu till alla spelare. Utan er insats skulle lajvet inte ha blivit lika fint. Ni bidrog med inspirerande roller och intriger och lajvet blev aldrig torrt utan bibehöll den underton av humor som jag hade hoppats på. Enda minuset jag kan komma på är att den utlovade pianisten saknades men vi var så upptagna med våra intriger att vi inte märkte det förrän efteråt...
Användarvisningsbild
Jo
Präst
Präst
 
Inlägg: 256
Blev medlem: fre 11.5.2007 12:13
Ort: Vasa

Inläggav Carolina » sön 15.5.2011 19:09

Tillåt mig, som yngsta vampyr, att vara den andra att kommentera lajvet.

Tack till SL för ett roligt lajv! Det var roligt med ett så snabbt påtänkt och improviserat lajv och det fanns en hel del intriger trots att det till stor del planerades under bara några timmar.

Nu en liten fundering angående utrymmet:
Bar Bryssel passade jättebra för det här lajvet, inredningen och atmosfären var perfekta för lajvet. Enda problemet jag såg med stället var att Linda hade haft lust att stiga upp och skrika och gapa om precis allting just efter att hon anlänt och fått veta diverse hemligheter, men det kändes inte som att jag kunde göra det med hänsyn till personerna vid bordet precis bakom mig.

Trots allt som hände under kvällen och trots allt som uppdagades för Linda så tror jag att hennes starkaste minne av kvällen kommer att vara när hon höll på att berätta om vad hon sett drygt 10 nätter tidigare någon annan började säga något men Ariadne bara tystade den personen genom att säga "Tyst", göra en liten rörelse med handen och hela tiden ha blicken fäst på Linda. Då insåg Linda hur mycket makt och respekt äldre vampyrer har.
Carolina
Knekt
Knekt
 
Inlägg: 91
Blev medlem: fre 24.9.2010 20:37
Ort: Åbo


Återgå till Lajv

cron