[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4774: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4776: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4777: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4778: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Elorias Forum • Visa tråd - För ett större medlemsantal, och aktivare medlemmar
Till Elorias hemsida

För ett större medlemsantal, och aktivare medlemmar

Allmänna seriösa diskussioner angående föreningen och lajvande

För ett större medlemsantal, och aktivare medlemmar

Inläggav Anders » sön 27.11.2016 14:20

Under inkommande höstmöte så kommer följande medlemsmotion att behandlas, men ju mer vi diskuterar den på förhand desto smidigare går det förhoppningsvis under mötet. Känn er fria att yttra era åsikter och ställ frågor om ni har några :)

––– ––– –––

MEDLEMSMOTION
– FÖR ETT STÖRRE MEDLEMSANTAL

Syftet med denna motion är att öka föreningens medlemsantal samt att uppmuntra nya (och gamla) medlemmar att fortsätta delta i föreningens verksamhet. Idén till förslaget har uppstått ur föreningens barnlajvsverksamhet och tanken: “Tänk om alla barnlajvsdeltagare skulle bli medlemmar?!”. Samtidigt har förslaget inspirerats av den modell som många lajvföreningar i Sverige följer, d.v.s. att alla som deltar i ett lajv automatiskt blir medlem i den föreningen som arrangerar det. Förslagets tredje och fjärde punkt har kommit till eftersom det inte är tillräckligt att få nya medlemmar, vi måste också försöka hålla kvar dem genom effektiv informationsspridning och tilltalande verksamhet.


Förslaget har fyra punkter:

I. För att delta i ett av föreningens lajv så måste man vara medlem i föreningen.
Alternativ B: Gäller alla lajv förutom barnlajv. Motivering: Frågan är om vi är beredda att ta in ett stort antal barnmedlemmar med alla konsekvenser det medför till föreningens övriga verksamhet.

II. Lajvdeltagare ges möjlighet att bli medlemmar i samband med lajvanmälningen, samt att betala sin medlemsavgift samtidigt som sin deltagaravgift. I praktiken motsvarar detta till viss del det etablerade systemet att icke-medlemmar betalar en högre avgift. Motivering: Målet är att det skall vara enkelt och smidigt att bli medlem.

III. Infomail skickas ut åt alla som någonsin blivit föreningsmedlemmar (efter att detta trätt i kraft), såvida en medlem inte anhåller om att bli borttagen från e-postlistan. Motivering: Föreningen behöver bättre informationsspridning.
Alternativ B: Information skickas ut åt tidigare medlemmar via en annan e-postlista eller informationskanal och endast medlemmar får regelrätta infomail.

IV. Föreningen går in för att varje år arrangera ett ungdomslajv för målgruppen barn i högstadieåldern. Motivering: Genom att erbjuda verksamhet för de som tidigare deltagit i barnlajv, men är för unga för en stor del av föreningens övriga verksamhet, så skapar vi en lättare övergång in i föreningen.


Denna medlemsmotion behandlas under Elorias höstmöte 3.12.2016, men vi inbjuder alla att innan dess diskutera förslaget på föreningens forum: Vad är tankarna bakom de olika punkterna? Vad blir konsekvenserna om förslaget godkänns? Finns det en ännu mer optimal lösning?


Vänliga hälsningar

Anders Karls · Carl ‘Calle’ Tengman · Conny Kulla · Måns Backman Vasa, 23 November 2016
Senast redigerad av Anders mån 27.3.2017 08:42, redigerad totalt 1 gång.
Fräls oss ifrån ondo
Ett lajv om synd, förlåtelse och andligt våld.
http://foio.anderskarls.fi/
Användarvisningsbild
Anders
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1037
Blev medlem: tor 15.3.2007 11:54
Ort: Helsingfors

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Adaira » mån 28.11.2016 19:03

Jag understöder alla punkter helhjärtat! Ni har lyckats få nerplitat precis de saker som jag gått och funderat på under min allt för långa eloria-paus (miss u guys <3 ). Är man inte medlem men ändå intresserad av föreningen och dess verksamhet blir man irriterande utesluten från all info. (märkte vi i år då vi TRODDE att vi var medlemmar men i verkligheten inte var det). Och det är helt klart att vi behöver nytt blod i föreningen och era förslag kunde absolut bidra med det. Så jag ställer mig upp och applåderar över en bra motion. Good job! Understödes! =D>
Bild *Ditz*
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Anders » tis 29.11.2016 08:31

Fint Pia! ^^

Har du (eller någon annan) åsikter ang. alternativen i punkt 1 och 3?

Skall vi göra ALLA lajvdeltagare till medlemmar, och sedan hantera konsekvenserna som följer av att ha 50+ barnmedlemmar som möjligtvis börjar komma på föreningsevenemang? Eller skall vi dra gränsen ovanför barnlajven så att åldern på våra medlemmar åtminstone är tonåring?

Det har också diskuterats att man kunde börja erbjuda separat juniorverksamhet, men det kräver ganska mycket resurser och engagemang.

Min personliga åsikt ang. punkt tre är att ju färre e-postlistor vi har desto effektivare blir vår informationsspridning. Informationen i infomailen är ändå inte så helig att den inte skulle kunna nå utomstående (förutom kanske möteskallelser innehållande budgeter och sådant...)
Fräls oss ifrån ondo
Ett lajv om synd, förlåtelse och andligt våld.
http://foio.anderskarls.fi/
Användarvisningsbild
Anders
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1037
Blev medlem: tor 15.3.2007 11:54
Ort: Helsingfors

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Adaira » tis 29.11.2016 22:50

Tja... Tycker ju kanske inte att barnlajvsdeltagarna AUTOMATISKT skulle bli medlemmar. Klart att medlemskap kansken kan erbjudas men tycker inte att de bör blir med per automatik. Klart vi kan ha en par barnmedlemmar men det är ju alltid nån som ska ha ansvar för dem på evenemang, vilket ju blir problematiskt om de är hemskt många på en gång. Jag tror relativt få i föreningen har barnledarutbildning eller motsvarande.

Håller också med om att ju färre epost listor desto bättre -och framförallt lättare åt info-ansvariga mm.
Användarvisningsbild
Adaira
Magiker
Magiker
 
Inlägg: 523
Blev medlem: ons 28.5.2008 10:38
Ort: Jakobstad

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Ileea » ons 30.11.2016 10:00

Jag håller med Adaira och förslag B på punkt 1: att alla barnlajvare också ska bli medlemmar blir troligen för överväldigande för föreningen. Bättre då att dra gränsen vid Elorias allmänna åldersgräns (som väl är 15 år?).

Håller också med gällande e-postlistor: ju enklare, desto bättre. Att info sprids till också icke-(ännu-blivna-)medlemmar är ju bara positivt, eftersom de då förhoppningsvis blir intresserade och vill bli medlemmar! En enda, gemensam Eloria-mejllista skulle också göra informatörens jobb enklare, vilket ju bara är hemåt.

Har inga egna förslag att komma med, men stöder motionen och hejar på :)
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav meamela » ons 30.11.2016 14:58

Angående barnlajvsdeltagarna tycker jag att det är en bra idé att de inte blir medlemmar automatiskt, men jag tycker inte vi ska utesluta dem möjligheten att bli medlemmar före en viss ålder. Just nu har vi faktiskt åtm. en medlem under 15 år just nu, att utesluta unga ivriga lajvare är enligt mig dumt.
Som det är just nu blir ju inte barnen medlemmar i föreningen för att de kommer på lajven, men inget utesluter heller dem att bli medlemmar om de vill. (Även om ingen (utom en hittills) av barnlajvarna har blivit medlem.) Meningen med motionen är ju ett större medlemsantal, inte att utesluta de riktigt unga.
Jag stöder alltså alternativ B i punkt 1.

Angående punkt 2, tror ni att folk skulle utnyttja det eller inte? Hur sku det funka helt praktiskt? Om jag förstått det rätt skulle det alltså innebära ett pris där inte medlemsavg. ingår och ett högre där den ingår. Hur fungerar det ihop med att föreningen har olika medlemsavgifter om man är med första året eller har varit med förr? Skulle det systemet behövas slopas för att punkt 2 skulle kunna fungera smidigt?

Stöder punkt 3, en stor e-postlista där informationen når ut till så många som möjligt skulle vara bra. Upplever ibland att informationen i nuläget ibland går förbi dem som deltar i föreningens verksamhet med som inte är medlemmar för tillfället, vilket ju drar ner på verksamheten och deltagarantalet.

Punkt 4: Håller med om att det skulle vara väldigt bra om det ordnades ungdomslajv. Enda haken är ju att någon måste göra det och någon måste ta på sig det arbetet och inte bara tänka att det skulle vara trevligt om "någon" gjorde det. Och det ska inte vara på styrelsens ansvar att ordna lajven. (nu kan det hända att jag sidospårar)
Ibland upplever jag att mycket av föreningens verksamhet hamnar på styrelsen och det är klart att styrelsen ska göra saker, men för en aktiv förening ska inte några få personer hålla i trådarna för en gigantisk del av föreningens verksamhet utan många olika personer ska göra saker i föreningen. Det tror jag leder till en aktiv förening där många är involverade. Iår. tex. har det i varje projekt som ordnats inom föreningen varit minst en styrelsemedlem (och ibland nästan hälften av styrelsen) jävig angående ett projekt. Läget nästa år har jag för mig kommer vara ganska annorlunda, men bara som exempel.
meamela
Knekt
Knekt
 
Inlägg: 98
Blev medlem: tis 26.2.2013 17:59
Ort: Oravais

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Anders » ons 30.11.2016 22:44

Fräls oss ifrån ondo
Ett lajv om synd, förlåtelse och andligt våld.
http://foio.anderskarls.fi/
Användarvisningsbild
Anders
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1037
Blev medlem: tor 15.3.2007 11:54
Ort: Helsingfors

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Yachiru-chan » tis 17.1.2017 13:18

I och med att vi godkände motionen på höstmötet ifjol, anser jag åtminstone att den borde gå igenom på samma sätt om vi tar upp till återbehandling på vårmötet.

Jag vidhåller, precis som jag gjorde i höstas, att förändringarna av praktiska skäl borde träda i kraft från och med 2018.

Med detta menar jag att eftersom det fanns många lajv inbokade för 2017, och hemsidan för ett, eller tekniskt sett för alla fem Witness-lajven, hade satts upp skulle det bli mycket att ändra för dem som höll i trådarna för sagda lajv. Så vitt jag vet finns dock inget inbokat för 2018, och även om det finns så har arrangörerna gott om tid att planera budgeten enligt de förändringar denna motion skulle medföra.
Jag är en trevlig liten nörd som vill ha en egen TARDIS.
Användarvisningsbild
Yachiru-chan
Äventyrare
Äventyrare
 
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 21.3.2013 14:15
Ort: Korsholm

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Anders » tis 17.1.2017 14:21

Det är nog en mycket bra kommentar.

Efter att det blev så här 'krångligt' så lutar jag också personligen åt att systemet tas i bruk från och med inledningen av 2018.
Fräls oss ifrån ondo
Ett lajv om synd, förlåtelse och andligt våld.
http://foio.anderskarls.fi/
Användarvisningsbild
Anders
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1037
Blev medlem: tor 15.3.2007 11:54
Ort: Helsingfors

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Alikai » ons 18.1.2017 12:46

(slänger in mina 10 cent här för att jag inte varit medlem förra året, men ändå har en massa idéer. Kan bli lite wall of text.)

Att ta det mesta i bruk i 2018 låter som en bra idé, men det går bra att börja planera och fundera på saken redan i år. Det som jag också skulle vilja påpeka är att det som också skulle behövas för att få mer medlemmar är synlighet. Jag som inte varit medlem sedan... ett par år sedan så har jag inte hört ett enda pip utöver vänner som delar saker på Facebook om nått. Visserligen är jag ju i Helsingfors, så jag är ganska långt borta från var det mesta händer, men i varje fall. Märkte också att på sommaren när det såldes plättar på Jakobsdagar var det enda som antydde om att det var en förening var visitkorten som låg på bordet.

Det som också jag vill lite ge en pik för är att föreningen är väldigt beroende av hemsidan och forumet. Att ha en hemsida är bra, självklart, men det räcker inte i dagens media värld. Forum är också ett döende media i allmänhet verkar det som, så det kan vara svårt för just ungdomar att komma in i det hela. Jag skulle själv väldigt gärna se mycket mera aktivitet och information på just Facebook och andra sociala medier där det finns en publik att fånga. Med andra ord: Börja ha mer närvaro också på sociala medier, utöver "hej, titta vad som hänt / vilket aljv är på kommande" varannan månad!!

Är inte (ännu) tillräckligt för att kunna ge direkt konkreta och 10 heta trend tips på hur vi löser detta, men jag kommer redan under våren och sommaren knacka in studiepoäng inom ämnet. Så ingen fara, jag tänker själv också kavla upp ärmarna i saken, bara livet tillåter det. Jag återkommer gärna i saken vart efter jag lär mig något nytt som föreningen kan ha direkt nytta av.
Welcome to my Realm of Madness! Have some tea and try not to choke on the cupcakes.
Användarvisningsbild
Alikai
Biskop
Biskop
 
Inlägg: 339
Blev medlem: sön 4.1.2009 17:19
Ort: Esbo, Finland

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Shantina » tor 19.1.2017 16:31

Understöder också att motionen ska tas i kraft 2018. Jag har ännu en sak att lägga med i soppan (som säker kommer smaka bra sen bara den görs ordentligt).

Hela poängen med den här motionen är ju att uppmuntra folk att komma på lajv och att bli medlemmar i föreningen. Men främst att komma på lajv. Det vi inte alls har tagit i beaktande iom motionen är korta lågbudgetslajv. Sådana som hållit på några timmar en kväll och kostat medlemmar ca 5-10€. Har man då börjat med att ickemedlemmar betalar deltagaravgift+medlemsavgift så skulle skillnaden bli väldigt påtaglig. 5€ medlemmar och 20€ (TJUGO!) för icke-medlemmar. Det skulle knappast uppmuntra någon utomstående att delta i ett sådant lajv, det kan till och med ha negativ effekt på spelledare så de istället ordnar sådana lajv utanför föreningen (och det är ju VERKLIGEN en utveckling åt fel håll).
O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Anders » fre 20.1.2017 16:23

Svar till Alikai:

Jo, mer synlighet behöver vi definitivt och jag kan gladeligen säga att vi jobbar på det. Den nya styrelsen hade sitt första möte förra veckan och vi började arbetet med att bli ordentligt aktiva på sociala medier. Förhoppningsvis så märker man av förändringarna inom några veckor.

E-post börjar ju nästan kännas förlegat också, men vi har också ändrat på våra infomailprinciper och skickar numera ut mail med betydligt högre frekvens till både nuvarande och tidigare medlemmar.

Sedan när livet tillåter så välkomnar vi all hjälp/insikt som du är villig att ge :)


Svar till Shantia:

Du har så rätt och det krävs lite tänkande för att hitta en bra lösning.

Ett alternativ kunde vara att sänka medlemsavgiften och höja deltagaravgifterna. På så vis skulle skillnaderna mellan medlem och icke-medlemspris utjämnas utan att påverka föreningens ekonomi.

Nu går jag in på ett sidospår men man kunde också gå in ännu mera för att göra alla lajv självförsörjande eller t.o.m. aningen inkomstbringande. Det skulle gör att föreningen skulle bli mindre beroende av intäkterna från medlemsavgifter (samt understöd från fonder).

Anyway. Som sagt tåls det att funderas på, och alla nya synpunkter är välkomna. Om vi går in för att implementer det nya systemet (whatever it is) till 2018 så har vi ju tid att grunna på det :)
Fräls oss ifrån ondo
Ett lajv om synd, förlåtelse och andligt våld.
http://foio.anderskarls.fi/
Användarvisningsbild
Anders
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1037
Blev medlem: tor 15.3.2007 11:54
Ort: Helsingfors

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Ileea » lör 18.3.2017 18:10

Hej!

Jag tar upp den här diskussionen igen i och med det stundande vårmötet. Funderar på lite samma sak som Shantina här under gällande korta (och billiga) lajv - det är knappast lockande att betala flera gånger mer som förstagångslajvare än som redan medlem. Då är alternativet väl att sänka medlemsavgiften rejält, för att skillnaden inte ska bli så stor - men hur går det ihop med föreningens ekonomi?

Den största frågan jag har är egentligen: varför VILL föreningen ha fler medlemmar? Sådär rent till pappers? Påverkar det chans till understöd och liknande? För i praktiken är det väl ingen större skillnad om de som deltar i Elorias lajv är medlemmar eller inte. Samma antal lajvare oavsett, liksom.

Många frågor, inga svar (i alla fall inte från mitt håll). Finns det andra med kloka tankar?
Get your priorities quirky & queer.
Användarvisningsbild
Ileea
Kunglig rådgivare
Kunglig rådgivare
 
Inlägg: 758
Blev medlem: mån 19.3.2007 08:08
Ort: Vasa

Re: Motion – För ett större medlemsantal

Inläggav Dejan » mån 20.3.2017 18:28

Jag anser att denna motion inte uppmuntrar till att bli medlem utan snarare tvingar (efter första gången). Punkterna 1 och 2 är dessutom väldigt krångligt formulerade. Har 2:an någon relevans längre om 1:an avslås? Förstår jag dem rätt kan de sammanfattas: Du kan delta i ett lajv som Eloria arrangerar en gång utan att bli medlem i föreningen. Därefter måste du bli medlem för att i fortsättningen delta i föreningens lajv.

Hur tänker föreningen hålla koll på vem som redan deltagit utan att vara medlem? Ett register? Mycket problematiskt (alla förstagångslajvare borde ge sitt tillstånd att deras namn sparas i detta register i samband med anmälan till första lajvet; är inte det avskräckande?). För att inte tala om känslan av slutenhet som ett medlemstvång skulle ge föreningen. Det är raka motsatsen till vad jag associerar med Eloria.

Jag kommer att rösta mot motionen av ovannämnda skäl.

Uppmuntra hellre till att bli medlem i föreningen (och över huvud taget pröva på lajv!) genom att låta nyanslutna medlemmar lajva gratis första gången.
Användarvisningsbild
Dejan
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tis 13.3.2007 20:16
Ort: Helsingfors

Re: Motion - För ett större medlemsantal

Inläggav Shantina » ons 22.3.2017 20:26

Efter att ha fått fundera på det här så tycker jag mindre och mindre att det är en bra idé.

Som svar till Sandra: Nej, det har ingen skillnad med medlemsantal när vi ansöker om olika stöd. Ofta när man söker för projekt så berättar vi ju sedan hur många som deltagit, inte hur många som är medlemmar.

Men det som gör mej mest skeptisk är att alla icke-medlemmar jag pratat med har rynkat på näsan åt förslaget och tyckt just saker som "det höjer ju tröskeln rejält för att vilja delta i lajv". O personligen vill jag ju ha en lägre tröskel, inte en högre. De har likt Basti sett det som ett TVÅNG att bli medlem enligt denna modell.
O ja ba:" E-hee!"
Användarvisningsbild
Shantina
Kunglig
Kunglig
 
Inlägg: 1073
Blev medlem: tis 9.9.2008 19:03
Ort: Pedersöre

Nästa

Återgå till Föreningen och lajvande

cron